donderdag 2 augustus 2012

New In: Konjac Sponges

Ik zag ze ineens overal voorbij komen: Konjac Sponges. Ik ben best wel hype-gevoelig, dus ook deze Japanse hype wilde ik graag proberen! Ik bestelde er twee bij Bacio di fiori en gisteren kwam de pakketjesman een erg leuk en vrolijk pakketje brengen.

Er zat natuurlijk nog gewoon een enveloppe omheen, maar toen ik die openmaakte kwam er dit leuke cadeautje uit. Echt leuk ingepakt met een proefje van een crème en een gelukspoppetjes erbij. Super lief en schattig toch?
Maar natuurlijk is wat er in het pakje zat een beetje belangrijker, de sponges! Ik heb de Green Clay variant en de Bamboo Charcoal. Deze zouden beiden geschikt zijn voor mijn gecombineerde tot vette huid, dus ik ben benieuwd. Ik ga ze natuurlijk niet allebei tegelijk uitproberen, want dan merk ik niet goed wat het doet voor mijn huid, dus ik ga beginnen met het testen van de Green Clay Sponge. 
Konjac wordt in Japan al erg lang gebruikt als medicijn, maar ook als middel bij schoonheidsbehandelingen. Konjac Sponges zijn 100% natuurlijk, 100% biologisch en pH neutraal. Klinkt goed toch?

Droog is de spons heel erg hard, maar zodra je hem in het water wordt hij zacht. Je kunt hem zo gebruiken of met je favoriete reinigingsproduct om je make-up eraf te halen en je huid grondig te reinigen, masseren en zo zou de doorbloeding gestimuleerd worden. Ook zou het goed werken tegen onzuiverheden. Hij voelt heel licht aan en als je goed voor je spons zorgt en de aanwijzingen opvolgt zou een spons minimaal drie maanden mee moeten gaan. 

Er zijn varianten voor alle huidtypes en er zijn ook sponges speciaal voor het lichaam, die je hier op je gemak kunt bekijken. Ik ben heel benieuwd wat ik ervan ga vinden en zal jullie natuurlijk up-to-date houden. Binnenkort zal ik mijn eerste indruk alvast geven!

Heb jij al eens een Konjac Sponge gebruikt?