donderdag 29 december 2011

Eenvoudige Winter Nail Art + Mededeling Nail Art Challenge

Ik zie vaak bij nail arts op blogs dat de lezeressen het super leuk en mooi vinden, maar het zelf nooit zouden kunnen. Vandaag heb ik een erg simpele nail art om te laten zien, die iedereen - ja, jij dus ook! - kan maken. Je hebt niet veel nodig en het hoeft niet eens netjes!
En hier is ie dan! Een laagje sneeuw op je nagels. Helemaal niet moeilijk en zoals je ziet hoeft het niet heel netjes. Je lakt je nagels gewoon in één kleur. Ik heb het lakje Can't Cheat On Me gekozen van Essence, omdat ik deze nagels met kerst heb gemaakt en ik zilver daarbij altijd erg mooi vind. Dit lakje is alleen jammer genoeg uit het assortiment gegaan, maar je kan ook een andere kleur zilver, lichtblauw of juist een erg opvallende kleur, zoals rood, kiezen. 
Dan pak je een witte nagellak. Ik heb Snow Motion van Catrice gebruikt. Dit is een budgetproof witte lak die goed dekt. Bij het maken van de sneeuw heb ik gewoon het kwastje van het lakje gebruikt en zoals ik eerder al noemde, het hoeft niet netjes, want sneeuw hoeft ook niet altijd precies recht te liggen. Het is juist veel speelser zo!
Als je dit nog niet genoeg vindt, kun je er nog met een dottingtool of satéprikker witte stipjes op maken, zodat het ook echt sneeuwt. Of als je het jezelf nog iets moeilijker wil maken kan je een ijskristal proberen te maken. Je kunt er alle kanten mee op. Moeilijk of makkelijk, you can choose! Dat vind ik zo leuk aan deze nail art.

In de titel van deze post heb je al kunnen zien dat ik ook nog een mededeling voor jullie heb. Ik ben een tijd geleden begonnen aan een eigen verzonnen nail art challenge. Omdat mijn blog een aantal weken op een laag pitje heeft gestaan, heeft ook deze challenge even op zich moeten wachten, maar ik ga het niet opgeven hoor. Ik weet nog niet precies wanneer, maar ergens volgende week, in het nieuwe jaar dus, zal ik met de nail art challenge verder gaan en dan zullen jullie weer regelmatig nieuwe nail arts van mij tegenkomen!

Zou jij deze nail art ook maken? En zal je er nog iets aan toevoegen of het gewoon zo laten?