donderdag 29 december 2011

Looking Back: Happenings

Bron foto
Vandaag het tweede deel van de looking back serie. Nu wil ik jullie een aantal dingen vertellen die ik het afgelopen jaar heb meegemaakt. Niet alles ging zoals ik wilde, maar er zijn natuurlijk ook veel leuke dingen gebeurd. Ik zal jullie in deze post wat over mijn hoogte- en dieptepunten van 2011 vertellen.

Eigenlijk begon het jaar niet zo goed voor mij. Ik was erg vaak ziek, viel af en toe flauw en voelde me gewoon constant moe. Ik ben vaak naar de dokter geweest en heb vanalles laten testen, maar nooit kwam er iets uit een van deze onderzoeken. Ik zat hierdoor niet lekker in mijn vel en met mijn opleiding ging het daardoor ook niet zoals ik wilde. 
Ik zat in mijn eerste studiejaar van de PABO en liep stage bij kleuters. Het was een best drukke klas en ik had hier erg veel moeite mee. Ik had maar weinig energie en voelde me gewoon niet goed genoeg om voor deze klas kinderen te staan. Ik werd er ook erg onzeker van.
De toetsen en verslagen op school gingen gelukkig wel goed, maar ik moest op weg naar mijn Performance Assessment. Ik moest daarvoor een ochtend lesgeven aan mijn stageklas en dan kwam er een docent van mijn opleiding kijken. Ik was hier erg onzeker over en had geen idee of ik deze beoordeling zou halen. 

Ik wist dat er iets moest veranderen en heb daardoor een vakantie echt vrij genomen van school en ben me gaan concentreren op mijn gezondheid en ben vooral erg veel gaan rusten. Ik merkte dat ik me steeds beter ging voelen en was veel minder moe. Hierdoor ging het op stage ook steeds beter, maar toch was ik er nog niet zeker van dat ik mijn assessment zou gaan halen. 
Op 7 juni was het dan zover en de docent die kwam kijken was zelfs erg positief over mij. Ik was erg rustig en kwam helemaal niet zenuwachtig over. Ik had mijn stage van het eerste jaar dus gewoon gehaald! En dit betekende ook meteen dat ik mijn Propedeuse in the pocket had. Dit was voor mij echt een erg belangrijk doel dat ik behaald had en dit betekende natuurlijk dat ik gewoon door kon naar het tweede jaar, waar ik nu in zit. 
Ik sta nu in groep 3 en vind het echt super! Het is een leuke klas en het gaat erg goed. Na de kerstvakantie op 16 januari heb ik mijn tweede performance assessment. Spannend! Hier horen jullie vast nog wel een keer iets meer over.

Op school ging het dus uiteindelijk gelukkig goed en heb ik tot nu toe van dit jaar alles al gehaald, maar er zijn natuurlijk ook wel wat andere dingen gebeurd. Ik ben naar Festival Mundial geweest in Tilburg. Ik ging hier naartoe voor Paolo Nutini, die jullie in mijn vorige looking back post ook al tegen zijn gekomen, en het was geweldig! Paolo was super, maar ook van Selah Sue en Triggerfinger heb ik genoten. Het was echt een super dag! Ondanks de heftige regenbuien, heb ik me prima vermaakt en ben ik blij dat ik mijn favoriete zanger ein-de-lijk live gezien en gehoord heb. Ik heb alle liedjes hard staan meeblèren en zal die dag nooit vergeten! 

En ten slotte ben ik natuurlijk erg blij dat ik in 2011 eindelijk de knoop doorgehakt heb en een blog ben begonnen. Ik vind het heel leuk om te doen en het is echt een hobby van mij geworden. Hier heb ik geen spijt van en ik hoop dat ik in 2012 nog veel artikelen voor jullie mag gaan schrijven!

Wat heb jij het afgelopen jaar allemaal meegemaakt?