zaterdag 31 december 2011

Looking Back: Film, TV en Boeken

Bron foto
Het jaar is nu echt bijna voorbij, maar toch wilde ik jullie nog laten zien van welke films, tvseries en boeken ik het meest heb genoten de afgelopen 12 maanden. Ik zal het beperken tot de echte favorieten. Wat betekent dat ik het zeker opnieuw zou kijken of lezen.

Films

Om maar te beginnen met mijn all time favorite movie! Oké, een film is het misschien niet helemaal, maar het is een miniserie van meer dan 7 uur lang. Je kunt hem in delen kijken, maar ik kijk hem altijd in z'n geheel als ik ziek ben of gewoon tijd over heb. Ik heb deze miniserie nu al ongeveer 10 of 11 keer gezien - I'm not lying! Ik heb echt rond de 10 keer 7 uur lang voor de tv gezeten. Zó leuk vind ik deze film dus! Het is een verhaal waarin veel verschillende sprookjes voorkomen en meestal ben ik op dat soort films niet zo dol. Dat komt omdat de meeste in dat genre best voorspelbaar zijn, maar deze is dat niet! En het verhaal van de sprookjes wordt niet echt gebruikt, maar meer een persoon of een gebeurtenis. Ik zal over deze film nog wel een keer een artikel schrijven waarin ik iets uitgebreider zal uitleggen wat voor film het is en waarom ik hem zo leuk vind.

Eigenlijk zijn alle Harry Potter films favorieten van mij. Ik heb elke film met plezier meerdere malen gezien. Ik vind het vooral erg leuk om Harry, Hermelien en Ron steeds ouder te zien worden en te zien hoeveel zij zijn veranderd. Kijk de eerste en de laatste film maar eens na elkaar. Dan zie je dat pas echt goed. Maar goed, waarom heb ik voor Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 gekozen? Simpelweg omdat ik niet echt tussen de films kon kiezen, maar ik deze in de bioscoop in 3D heb gezien. Dit was de eerste 3D film die ik zag, dus dat was een bijzondere ervaring.

I don't know how she does it heb ik ook in de bioscoop gezien. Ik had verwacht dat hij een beetje voorspelbaar zou zijn, zoals toch wel veel chickflicks uiteindelijk zijn (wat niet betekent dat ik ze niet leuk vind hoor!), maar dit viel heel erg mee! Ik heb deze film met veel plezier gekeken en zou hem zo weer kijken als ik de kans kreeg. En Sarah Jessica Parker speelt de rol van Kate echt gewoon super!

Tv-series 

En nu over naar de series! Dexter is een heel aparte serie. Geen standaard misdaad serie waarin moorden opgelost worden, maar een heel apart verhaal waarin de bloedanalyst het heft in eigen handen neemt en moordenaars van het leven berooft op zijn eigen goed doordachte manier. Dit vind ik echt een van de spannendste series die ik ooit gezien heb en het verhaal is gewoon erg origineel. Zeker een van mijn favorieten dus!

En nu mijn All time favorite series! Dit is ongetwijfeld Friends. Ik heb natuurlijk de DVD-box met alle afleveringen en heb deze ook allemaal al meerdere keren gezien. Ik blijf deze serie over de zeer bekende vriendengroep maar opzetten en krijg er geen genoeg van! Mijn favoriete friends zijn Chandler en Phoebe. Phoebe vind ik gewoon helemaal geweldig, omdat ze zo geweldig leuk raar is! Iedereen die nog nooit een aflevering friends heeft gezien zou ik het liefst persoonlijk voor de tv zetten.

En dan hebben we als laatste serie nog Gossip Girl. Dit ben ik gaan kijken met een gevoel dat ik het waarschijnlijk wel een beetje tè zou vinden, maar wat is deze serie verslavend! Ik heb aflevering één gekeken en wilde gewoon heel graag verder kijken. Ik vind vooral die geweldige wraakacties tof om te zien, maar eigenlijk zit de hele serie goed in elkaar. Ook een aanrader dus!

Boeken

Tijdens het bedenken van mijn favoriete boeken kwam ik erachter dat ik het afgelopen jaar eigenlijk maar weinig boeken gelezen had. Ik heb het erg druk gehad met mijn studie en heb dus gewoon weinig tijd gehad om te lezen. Ik begon heel optimistisch aan een boek, maar kreeg het dan na een tijdje toch weer te druk en legde het boek weer weg. Toch wil hier nog kort even één boek uitlichten, omdat deze wel een indruk op mij heeft gemaakt.

Ik doelde hier op de dagboekbrieven van Anne Frank. Ik was bij familie op bezoek toen dit boek daar lag en realiseerde me dat ik Het Achterhuis nog nooit gelezen had. Wij hebben thuis alleen een wetenschappelijk versie en ja, dat leest gewoon niet zo prettig. Maar ik had het even over het boek en ik mocht hem mee naar huis nemen om te lezen. Ik heb het boek uitgelezen en het heeft me echt geraakt. Je krijgt echt een beter beeld van hoe het was om ondergedoken te zitten en hoe dat zou voelen. Het is erg 'makkelijk' geschreven en dus goed te volgen. Ik zou echt iedereen aanraden om dit boek te lezen wanneer je meer zou willen weten over hoe het was om in de oorlog te leven. Wat een verschrikkelijke tijd was dat.

Dit waren mijn favorieten van het afgelopen jaar. Er zijn een aantal all time favorites, die elk jaar in mijn favorieten zouden staan. Maar ja, die horen er ook gewoon bij natuurlijk! Dit was alweer de op een na laatste Looking Back post. Morgen komt de laatste en voor mijn beautyblog eigenlijk wel de belangrijkste: de favoriete beautyproducten! 

Wat waren jouw favoriete films, tv-series en/of boeken?