dinsdag 6 maart 2012

Mijn 5 favoriete lakjes voor de lente

Zoals jullie waarschijnlijk inmiddels wel weten heb ik een vrij grote nagellakstash, waarvan een groot deel uit Catrice lakjes bestaat. Wat een deel van jullie ook weet is dat ik van felle kleurtjes houd en het erg moeilijk vind om hiertussen te kiezen. But i love a challenge, dus vandaar dat ik jullie vandaag mijn favoriete lakjes voor het lenteseizoen zal laten zien.

Ik ben begonnen met al mijn lakjes bij elkaar te zoeken en mijn favorieten eruit te halen, maar dit waren er natuurlijk veel te veel! Ik ben toen steeds lakjes weg gaan leggen en stelde mezelf de vraag "Als ik vijf lakjes zou moeten kiezen en ik mag in het lenteseizoen alleen die lakjes dragen, welke lakjes kies ik dan?" Toen kwamen er uiteindelijk - na veel vergelijken, wegleggen, weer terug leggen, nee toch weer wegleggen - deze vijf lakjes uit.
Ondanks dat ik van felle kleurtjes houd, ben ik niet zo'n grote fan van roze lakjes. Dit lakje daarentegen vind ik een super kleurtje. Perfect voor als het zonnetje weer begint te schijnen! Het is een P2 Color Victim Nail Polish in de kleur 630 Passion. Dit lakje kost maar €1,55. Zeker budgetproof. Hij lakt fijn, droogt snel en blijft gewoon gemiddeld zitten. Hij neigt een beetje naar neon, that's why i like it! 
Heavy Metallilac is een lakje uit het vernieuwde Catrice assortiment en ik weet zeker dat ik deze regelmatig ga dragen. Het is zo'n lakje dat in de zon extra mooi wordt en dat is natuurlijk fijn in het lentezonnetje. Van dit lakje kun je op verschillende blogs prachtige swatches vinden. Zoals alle lakjes van Catrice kost deze ook weer €2,49. Mijn nieuwe favoriete paarse nagellak!
W.I.C. lakjes van Herôme vind ik erg fijn en dit kleurtje maakt me vrolijk. Het is een lak met niet zoveel poespas. Gewoon een mooi blauw crèmelakje with a very shiny finish. Dit lakje is wel wat duurder dan zijn voorgangers in dit lijstje, namelijk €7,50. Maar toch zou ik je aanraden om een keer een lakje uit de World Inspired Colours lijn uit te proberen. Ze dekken namelijk ook bijna allemaal erg goed!
Dit lakje was bij mijn 'gele-lakjes-van-Catrice-vergelijking' als winnaar uit de test gekomen en in de lentemaanden kan bij mij een geel lakje niet ontbreken. De vergelijking kun je hier bekijken en lezen en ik heb het natuurlijk over het nieuwe gele lakje: Birdy Reloaded! Hij dekt mooi, lakt het fijnst van alle gele lakjes die ik heb en hij heeft een hele lichte shimmer. 
De Nail Art Twins van Essence zijn pas allemaal uit het assortiment verdwenen, maar ik heb er best een aantal in mijn stash zitten. Bella vormt natuurlijk samen met Edward - die ik ook in mijn bezit heb - een duo. Het is een mooie groen/blauwe crèmelak, die je nagels erg opvrolijkt en fijn is in gebruik. Deze moest ook in mijn favorieten!

Ik heb volgens mij wel weer bewezen dat ik van felle kleurtjes houd. Het was echt een uitdaging om er vijf te kiezen en eigenlijk hoort hier mijn nieuwe Models Own lakje natuurlijk ook bij, maar die had ik nog niet gebruikt toen ik deze lakjes uit ging zoeken en bovendien is die net iets lastiger te combineren, omdat hij duochrome is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie ook zo van felle kleuren houden of, of jullie liever voor de wat 'veiligere' kleuren gaan.

Wat voor kleuren nagellak draag jij het meest in de lente?