woensdag 21 maart 2012

Nail Art Challenge #7

De lente is weer begonnen en het zonnetje komt steeds vaker tevoorschijn. Ik word er blij van! Deze Nail Art past hier erg goed bij, want de 7e nail art moet namelijk Sunny Nails zijn. Ik heb lang getwijfeld of ik het abstract wilde houden of gewoon to the point, maar ik heb een beslissing genomen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik vind hem best leuk gelukt. Ik had dus gekozen om de zonnetjes letterlijk op mijn nagels te maken. Het geeft een vrolijk effect! Ik heb voor een zilvere achtergrond gekozen, omdat het geel dan nog meer op zou vallen en ik vond het glitterige effect van het lakje van Essence mooi uitkomen in het zonnetje! Het maken van deze nail art duurde eigenlijk helemaal niet lang en op zich is hij ook niet zo heel moeilijk.
Ik heb dus als zilvere ondergrond het lakje Icy Princess gebruikt van Essence en heb hiermee gewoon mijn hele nagel gelakt. Dit lakje is pas uit het assortiment verdwenen, maar ik heb laatst nog een back-up gekocht uit een uitverkoopbak, dus wie weet kun je hem nog ergens vinden. 
Daarna heb ik gewoon met het kwastje van het lakje met Catrice Birdy Reloaded de kern van de zon gemaakt. Gewoon het kwastje zetten waar je de ronding wil beginnen en dan rond doortrekken naar waar je wil eindigen en vervolgens kun je het deel aan de rand wat nog zilver is gewoon verder inkleuren. Snap je het nog? ;)
Daarna heb ik met een nail art kwastje de streepjes van de zonnetjes gemaakt in dezelfde kleur geel als de kern van de zon. En dan ben je alweer klaar! Gebruik een top coat als je lang van je nail art wil genieten, maar wacht even met de top coat anders kun je de zonnestraaltjes uitvegen.

Ik ben tevreden over deze nail art en hoop dat nu de lente begonnen is, de zon zich steeds vaker zal laten zien en we eindelijk weer lekker warm weer gaan krijgen. Volgens mij hebben we dat wel verdiend met z'n allen: let the sun shine!

Pas jij je nail art wel eens aan, aan het seizoen?