zaterdag 17 september 2011

Dr. van der Hoog Puur Matterende Dagcrème

Deze dagcrème van een van mijn favoriete merken kon je al als een van mijn tips zien in een vorig artikel. Hierin liet ik al een beetje doorschemeren dat het een favoriet van mij is geworden. Maar wat vind ik er dan zo fijn aan en vind ik er ook iets niet fijn aan?
De verpakking vind ik er lekker fris en mooi uitzien. Niet te veel kleur, heel stijlvol. Ook vind ik het heel handig dat het in een pompflesje zit. Het dosseert fijn en er komt met één pompje precies genoeg product uit. De crème belooft je huid optimaal te hydrateren de hele dag en je huid ook nog eens te matteren. Het is vetvrij en dat is voor mij met mijn gemengd tot vette huidje een groot pluspunt! 
Het heeft een lekker fris en subtiel kiwigeurtje. Het is gewoon een simpele witte crème en de substantie is redelijk dik, waardoor het wat lastig uit te smeren is en je dus net wat meer product nodig hebt, maar toch doe ik al erg lang met dit product. Ik gebruik dit pompje nu al minstens 4 maanden elke dag en hij is nog steeds niet op!
Maar nu het belangrijkste. Komt het zijn beloftes na? Jazeker! Deze crème hydrateert mijn huid precies goed, zonder de oily delen nog vetter te maken. Een aantal andere dagcrème's voor de gecombineerde of vette huid die ik geprobeerd heb, maakten het vettere deel van mijn huid nog vetter of droogden het drogere deel nog meer uit. Ik ben dus zeer tevreden met de hydratatie van dit product en zal het aan iedereen die met hetzelfde probleem zit aanraden! 
Ook belooft deze crème je huid te matteren. Als ik mijn gezicht 's ochtends insmeer wordt mijn huid zeker zichtbaar matter en glim ik niet meer. In de middag wordt mijn gezicht wel weer wat shiny, maar ik heb nog nooit een crème gehad, die mijn huid echt de hele dag mat kon houden. Dit los ik op door even bij te poederen en dan is mijn huidje weer mooi mat. Hij houdt mijn huid zeker langer mat dan normaal, dus over het matterende effect ben ik ook zeker tevreden.    

Dit is mijn favoriete matterende dagcrème en ik zal zeker een nieuwe gaan kopen wanneer deze op is. Hij is vetvrij, houdt mijn huid langer mat, dosseert prima en hydrateert de drogere en vettere delen van mijn huid goed. Dat hij dan af en toe niet even makkelijk uitsmeert dat maakt mij niet zoveel uit bij een product dat bij mijn huid zo goed zijn werk doet.

De Puur Matterende Dagcrème van Dr. van der Hoog is te koop bij o.a. de Tuinen of de webshop van het merk zelf voor €9,49 en hier krijg je 50ml product voor.

Heb jij goede ervaring met matterende crème's? Of heb jij geen matterende crème nodig?