zaterdag 24 september 2011

Mijn Top 5: Hulpjes bij het nagels lakken

Bron: weheartit
Mijn nagels lak ik al heel lang en ik heb inmiddels een redelijke stash met kleurtjes opgebouwd. Toen ik net begon met het lakken van mijn nagels lukte het eigenlijk bijna nooit goed, maar girls het is echt waar, oefening baart kunst! Het gaat nu zeker goed, maar soms heb je toch nog wat hulpjes nodig en vandaag laat ik jullie mijn 5 favoriete hulpjes zien in willekeurige volgorde.
1. Pompje met nagellakremover
Voordat ik mijn nagels ga lakken met een leuk kleurtje moet natuurlijk het oude kleurtje er goed af. Ook als ik geen nagellak op had ga ik toch nog even met een watje met nagellakremover over mijn nagels om ze te ontvetten. Hiervoor gebruik ik het pompje dat je in het artikel over de webshop pretty please ook al voorbij hebt zien komen. Heerlijk, geen gepruts meer met de watjes of de dop van de nagellakremover of een veel te groot gat in het flesje. Je houdt het watje op het pompje en drukt, waardoor er een kleine hoeveelheid remover in het watje trekt. Ready to go! En trouwens, op verschillende blogs heb ik gelezen dat kruidvat binnenkort ook met zo'n pompje gaat komen.
2. Nagelvijl
Dit kan eigenlijk niemand die aandacht besteed aan zijn nagels missen. Ik gebruik meestal gewoon simpele, goedkope kartonnen vijltjes, maar een glasvijl kan ook en die gaat ook veeel langer mee. Voordat ik mijn nagels lak vijl ik mijn nagels een beetje bij. Mijn nagels groeien namelijk heel erg snel en door het goed bij te houden voorkom ik te lange vijlsessies of dat ik mijn nagels af moet knippen. Ik ben geen fan van knippen, omdat mijn nagels daar wat breekbaar van worden. Ik hou het dus lekker bij af en toe vijlen met een simpel vijltje, die je bij alle drogisterijen wel kan kopen.
3. Base Coat
Na het schoonmaken, ontvetten en vijlen van mijn nagels kan ik nog steeds geen nieuw kleurtje gaan aanbrengen. Eerst moet ik nog een laagje base coat lakken. Hierdoor krijg je een gladder nageloppervlak en zullen je nagels niet verkleuren. Mijn nagels verkleuren toch wel een beetje, maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd kleurtjes nagellak op heb. Door mijn lichtelijk verkleurde nageltjes blijf ik ook gewoon lekker lakken om het te verhullen en hier heb ik helemaal geen problemen mee! Ik gebruik de laatste tijd de Catrice Smoothing Base Coat, maar deze is helaas uit het assortiment. Ik heb gehoord dat de Hema Base Coat erg fijn is en als jij nog een tip hebt, deel het met mij en de lezers in de comments!
4. Essence Nail Art Express Dry Drops
En dan eindelijk kunnen we onze nageltjes een kleurtje geven, maar daarna komen er nog wat probleempjes. Het drogen duurt soms zó lang, zeker als je meerdere laagjes wilt of moet aanbrengen. Daar hebben we allerlei hulpjes voor zoals een sneldrogende top coat, maar ik gebruik de sneldrogende druppeltjes van Essence. Het kost maar €2,- en het werkt echt! Door een druppeltje van de vloeistof op elke nagel te laten vallen droogt je nagellak in een minuutje. Oké, je moet er nog niet op gaan drukken ofzo, maar het helpt zeker heel snel! De lichtelijke vette vingertjes die je naderhand heb neem ik op de koop toe, want dat veeg ik zo weg. Eindelijk hoef ik niet zo lang meer te wachten tot ik weer gewoon aan de slag kan of een volgend laagje aan kan brengen!
5. Nail Polish Corrector Pencil
En als je nagels dan inmiddels droog zijn kom ik er altijd nog achter dat ik ergens toch mijn vinger een stukje meegenomen heb met lakken of een ander klein foutje heb gemaakt. Dan is deze stift een uitkomst! Het heeft een vilten tip waar nagellakremover uitkomt en zo kun je dus goed langs de randjes de nagellak weghalen. Voordat ik deze stift had deed ik altijd moeilijk met watjes of haalde ik de hele nagellak van de vinger af en begon ik opnieuw, maar nu kan ik lekker foutjes maken en het later heel simpel corrigeren. Hij kost rond de €2,50 en je krijgt er 4 extra schone tips bij. Wel een tip als je hem wil gaan kopen en er zit geen plakband om de dop, kijk dan in de winkel even of hij misschien al gebruikt is. En mensen die dat soort dingen in de winkel testen, stop er alsjeblieft mee, want het is gewoon zonde!

Dit waren mijn handige hulpjes voor vóór en ná het nagels lakken. En zoals ik al in de inleiding van dit artikel zei, als het lakken van je nagels niet zo goed lukt, niet opgeven en gewoon lekker veel oefenen! Na een tijdje zal het steeds wat beter gaan. 

Gebruik jij deze hulpjes ook? Of heb je nog andere hulpjes die je met anderen wilt delen?