vrijdag 30 december 2011

Gosh Velvet Touch Foundation Primer

Primers, een jaar geleden had ik hier nog nooit van gehoord. Door mijn gecombineerde huid merkte ik dat mijn foundation aan het eind van de dag niet altijd meer zo goed zat als ik wilde en ging op zoek naar iets om dit te verkomen. Ik kwam uit op een aantal primers, maar heb een tijd toch niks gekocht, omdat ze vrij prijzig waren. Een paar maanden geleden heb ik dan in een aanbieding toch maar deze Gosh Velvet Touch Foundation Primer gekocht om uit te proberen of het nu echt zo'n groot verschil maakt.
De primer zit in een pompflesje, wat erg fijn werkt en vooral heel hygiënisch is. De verpakking ziet er verder prima uit. Niet heel bijzonder, maar gewoon eenvoudig en mooi. Ook maak je het product helemaal op, omdat het product omhoog gepompt wordt. De verpakking is tot nu toe dus helemaal goedgekeurd!
Zelf weet ik niet zo veel over ingrediënten, dus ik zal er niet vaak iets over zeggen, maar voortaan laat ik bij reviews ook het ingrediëntenlijstje zien, omdat ik weet dat sommige meiden dit erg belangrijk vinden en zij voor zichzelf kunnen kijken.
Maar zou het product ook doen wat het belooft. Deze primer belooft fijne lijntjes in je gezicht minder zichtbaar te maken en ervoor te zorgen dat de foundation smooth aanbrengt. Het zou ook een licht matterend effect hebben. Deze primer is dus vooral bedoeld om een mooie basis te hebben voor je foundation en minder om het lang te laten zitten, maar ook dat vind ik belangrijk!
De primer is doorzichtig en vrijwel geurloos. Er zit ook geen parfum in, wat ook heel fijn is. Op de foto kun je al wel zien dat hij erg vloeibaar is en goed uit te smeren is. Het is dus makkelijk om het product te verdelen over je gezicht en je hebt maar een klein beetje nodig. Dat je maar een klein beetje nodig hebt, betekent natuurlijk ook dat je erg lang met een flesje doet. Ik heb deze primer nu al ongeveer 4-5 maanden, heb hem bijna elke dag gebruikt en het flesje zit nog bijna voor de helft vol.
Na het aanbrengen voelt mijn gezicht echt super zacht! Het geeft echt een mooi basis voor je foundation. De foundation brengt hierna ook fijner aan en is makkelijker over de huid te verdelen. Het matterende effect is niet van lange duur, maar daar gebruik ik toch altijd wel een poeder voor. Als je echter op zoek bent naar een primer die goed matteert, kun je deze beter laten liggen.
Het laat mijn foundation verder niet veel langer zitten, want rondom mijn neus merk ik toch dat na een tijd de foundation bijna helemaal verdwenen is. 

Al met al een fijne primer als je op zoek bent naar een mooie gladde basis voor je foundation. Wil je een matterend effect of wil je dat je foundation langer op z'n plek blijft zitten dan zou ik voor een andere kiezen. Ik ga deze dan ook niet opnieuw kopen, maar zal als deze op is een andere proberen, omdat ik toch liever een primer zou hebben die mijn make-up langer laat zitten.

De Gosh Velvet Touch Foundation Primer is te koop bij Kruidvat en kost €15,99. Best duur vind ik, maar er zijn regelmatig aanbiedingen! 

Gebruik jij wel eens een primer onder je foundation?