dinsdag 10 april 2012

Catrice feMale Soft Touch Nail Laquers

Ik vind dat Catrice de laatste tijd zeker vooruit is gegaan met hun Limited Editions. Ze proberen steeds meer nieuwe dingen uit en met de kwaliteit is zeker ook niks mis. Soms worden producten net wat duurder dan we gewend zijn van dit merk, maar de Nail Laquers zijn eigenlijk altijd wel even goedkoop. De lakken uit de feMale collectie hebben wel iets speciaals: een soft touch. Ik was erg benieuwd wat dit precies zou betekenen.
Ik heb twee kleurtjes mee naar huis genomen en het zal niemand echt verbazen dat dit de twee felle kleurtjes zijn. De eerste Nail Laquer is A Woman's World. Een felle koraaloranje kleur, die toch wel heel erg naar oranje neigt. Ik heb swatches op andere blogs gezien waarbij de kleur veel roziger was, maar dat is hij bij mij dus echt niet.
Eigenlijk is de kleur op mijn nagels precies hetzelfde als in het flesje. Hij lakt soms wat streperig, maar dat trekt bij het drogen weer recht of valt amper op. Hij lakt verder fijn en dekt in twee laagjes. Een erg fijne lak dus. De kleur vind ik mooi, maar toch misschien net iets te oranje. Toch is een mooie, draagbare oranjetint in je stash natuurlijk nooit erg!
De finish vind ik heel apart. Hij is niet glanzend, maar ook niet mat. Ik heb geen idee hoe je het zou moeten omschrijven, maar de foto weergeeft het effect goed. Het lijkt een beetje rubberachtig. Het is een mooie finish voor als je niet zo van matte houdt, maar wel van aparte finishes. 
De andere felle kleur uit de collectie is Who Are Blue? Een prachtige blauwe lak met paarse ondertoon. Soms lijkt hij echt blauw en soms juist paars en soms zie je allebei. Het is een aparte kleur in ieder geval! Deze lak heeft dezelfde Soft Touch finish als de vorige lak.
Dit is een van mijn favoriete lakjes geworden. Ten eerste vind ik de finish bij dit lakje een erg mooi effect geven en de kleur past gewoon echt bij mij. Hij lakt fijn en is net als A Woman's World een heel klein beetje streperig, maar dit is niet erg. Het valt helemaal niet op.
De lak dekt in twee laagjes en blijft heel lang op zijn plek! Ik heb deze lak wel 5 dagen op mijn nagels gehad zonder chips. Na deze 5 dagen was er alleen een klein beetje tip wear te zien, but that's it! De kleur is prachtig, hij lakt fijn, droogt snel en blijft lang zitten. Wat wil je nog meer van een nagellak?

Kortom, ik ben blij met deze lakken. A Woman's World is iets minder mijn smaak, maar beide lakken zijn heel fijn en de finish is apart, maar mooi. Deze lakken zijn te koop bij Kruidvat voor €2,49. Ze zijn van een limited edition, dus ben wel snel, want OP=OP!

Heb jij iets van de feMale collectie van Catrice gekocht?