zondag 29 april 2012

Gezichtsmaskers (+ soort van challenge)

Echte verwenmomentjes vind ik het. Lekker op de bank met een kop thee en een boek met een gezichtsmaskertje on your face! Heerlijk! Er zijn ook zoveel verschillende soorten en maten. Kleimaskers, peel-off maskers, crèmemaskers, sheetmaskers, poeder maskers voor veel verschillende huidtypen in verschillende verpakkingen. Ze zien er ook altijd leuk uit en zijn regelmatig in de aanbieding. In mijn shoplog hebben jullie kunnen zien dat ik twee grote tubes masker gekocht had en toen bedacht ik me dat ik eigenlijk nog veel te veel maskers heb liggen! Ook vergeet ik nog wel eens een maskertje op te doen, dus daar heb ik nu een oplossing voor bedacht.
Eerst zal ik jullie eens kort vertellen wat voor maskers ik allemaal heb. Ten eerste heb ik vier verschillende tubes met masker. Deze twee van Freeman heb ik nog maar heel kort en daarnaast heb ik nog een face mask van de Hema en het Mint Julep Masque van Queen Helene. 
Ook heb ik een hoop van die zakjes waarmee je maar één keer kan doen en als je heel zuinig bent misschien wel twee keer. Ik heb ze geteld en kwam uit op 38 verschillende zakjes met masker. Hmmm, het wordt tijd dat dit aantal een stuk kleiner wordt. Deze eenmalige zakjes masker heb je ook in allerlei verschillende vormen en hierboven zie je de poedermaskers die ik heb. Deze moet je vermengen met water en dan op je gezicht smeren. Ik vind het soms een beetje te veel gedoe, maar zal er binnenkort toch echt aan moeten geloven!
Ik heb ook een zooitje sheetmasks. Dit zijn al een soort kant en klare 'doekjes' die je alleen maar op je gezicht hoeft te leggen. De meeste van deze maskertjes komen van de webshop Peachies. Deze shop verkoopt aziatische beautyproducten in Nederland en België en in de webshop zijn vooral sheetmasks te vinden. Ik zou zeggen ga zeker even een kijkje nemen, want deze maskertjes zijn op dit moment in de aanbieding!
En dan hebben we nog de bekende vloeibare maskers. De crème en kleimaskers die je gewoon zelf over je gezicht moet verdelen en een tijdje moet laten intrekken. De een wordt hard en de ander niet, de een heeft een leuk kleurtje en de ander niet. Ook hierin zijn weer veel verschillen. Deze soort heb ik over het algemeen het meest.

Toen ik al mijn maskertjes bij elkaar gezocht had schrok ik wel even. Hoe ga ik dat in vredesnaam allemaal opmaken? Heel snel zal dat niet gaan aangezien het niet goed is om elke dag je gezicht vol te smeren met masker, maar ik ga met mezelf (en met jullie, zodat ik mezelf er ook beter aan kan houden!) afspreken dat ik minstens 1 masker per week ga gebruiken en als het lukt twee. 
Natuurlijk kunnen jullie de komende weken dan reviews verwachten van de verschillende maskers die ik gebruik, maar ik ga niet elke week over elk masker een aparte review schrijven. Eens in de zoveel tijd (dat kan verschillen, ligt er ook aan hoevaak ik een masker gebruikt heb) zal ik een post plaatsen met daarin de reviews van een paar maskertjes die ik gebruikt heb. Zo worden jullie niet lastiggevallen met 40 verschillende maskerreviews, maar zo blijft het leuk!

Wat vind jij van deze 'challenge' en heb jij ook zoveel maskers?