maandag 22 augustus 2011

Dove Visible Care Renewing Douchecrème

Het is alweer een tijdje geleden dat Dove dit product op de markt bracht. De Visible Care Renewing douchecrème werd uitgebracht samen met twee andere soorten Softening en Brightening. Producten die veel nieuwsgierigheid wekten door de speciale formule met nutrium moisture. Ik heb deze nu een aantal weken kunnen testen, maar is het echt zo'n geweldig product als wordt beloofd?
De verpakking ziet er leuk uit en er staat duidelijk de informatie op, maar het is door de structuur van het product erg moeilijk om crème uit de fles te krijgen. Een beetje onhandig onder de douche!
Als je wat uit de fles gekregen hebt merk je dat de structuur heel apart is voor een douchecrème. Het is een beetje schuimachtig, wat erg zacht aanvoelt en waar ik dus zeker tevreden over ben. Je hebt niet zoveel nodig en het schuimt lekker (als je tenminste een spons of douchepuff gebruikt, anders schuimt het nauwelijks). De geur is gewoon typisch Dove. Als je andere producten van Dove hebt gebruikt snap je denk ik wel wat ik bedoel. Een frisse, subtiele geur. Never too much!
Dove doet een aantal fijne beloften. De crème zou je huid moeten reinigen, voeden, verzorgen en zelfs mooier maken. Het klinkt allemaal fantastisch, maar heb ik dit ook ervaren? Een deel ervan wel. Mijn huid voelt lekker schoon en zacht en ik hoef na het douchen niet meer met een bodylotion of butter te smeren. Ik vind alleen niet echt dat mijn huid er mooier van wordt ofzo, maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht en dat hoeft van mij ook niet. Ik vind het al top als een douchecrème mijn huidje lekker schoon maakt zonder uit te drogen! 

Ondanks dat de verpakking niet altijd even handig is, vind ik het een fijne douchecrème die je huid goed reinigt en verzorgt. Dove Visible Care Renewing Douchecrème is verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen als kruidvat, etos en DA en kost €3,19 voor 200ml. 

Heb jij deze douchecrème al geprobeerd? Of misschien een van de andere soorten?