donderdag 26 januari 2012

Catrice-Producten-Uit-Assortiment Smokey Eyes Set

Het leek misschien even alsof ik bijna alleen lakjes van Catrice heb, maar ik heb ook nog een mooi oogschaduwpaletje dat helaas uit het assortiment zal verdwijnen. Het is de Smokey Eyes Set in de kleur 020 Smog Over Hong Kong.
Het is een palet met 4 kleurtjes in paarstinten om smokey eyes mee te creëren. De verpakking ziet er gewoon simpel, maar stijlvol uit en het is een erg stevig doosje, super! Op de achterkant staat in 4 stappen uitgelegd hoe je met de 4 kleuren smokey eyes kan maken. Dit wordt ondersteund door een tekening van een oog met de nummertjes van de stappen erbij! Erg handig als je niet zo'n professional bent in het combineren van oogschaduwkleurtjes. Daarbij was ik verbaasd toen ik het doosje voor het eerst open wilde maken. Hij gaat vanaf de zijkant open in plaats van de voorkant, zoals je kunt zien op de volgende foto. Wel ging het openmaken een beetje moeilijk en moet je zeker uitkijken dat je jouw nagels niet beschadigt. Er zit een applicator en kwastje bij. Niet van fantastische kwaliteit, maar om mee te nemen zeker goed genoeg.
Hier zie je de kleuren. De eerste is een erg donkere paarse kleur, die bijna naar zwart neigt en is geen poederoogschaduw. Het is een beetje de substantie van een gelliner en zo kun je hem dan zeker ook gebruiken. De tweede is wel een poederoogschaduw en ook een erg donkere paarse kleur, die natuurlijk nodig is bij het maken van een smokey eye. De andere twee kleuren zijn wat lichtere lila-paarse kleurtjes ook in poedervorm. De derde kleur heeft wat subtiele glitter, wat een mooi effect geeft. Je kunt de kleuren natuurlijk combineren zoals op de achterkant van het doosje staat aangegeven, maar zelf experimenteren is zeker ook erg leuk!
En hier kun je de kleurtjes op mijn huid zien. De pigmentatie is prima in orde. Dit is het resultaat van één veegje met mijn vinger en bij de linkse kleur heb ik het kwastje uit het doosje gebruikt. De kleuren zijn in ieder geval al erg mooi alleen zijn de oogschaduws af en toe wel een beetje korrelig, maar daar valt gewoon mee te werken. De kleuren blenden toch gewoon prima. 

Al met al dus een leuk oogschaduwpaletje met verschillende tinten die goed met elkaar te combineren zijn in een ooglook. Ze zijn af en toe wat korrelig, maar voor nog geen 5 euro vind ik het zeker een fijn product! 

Catrice Smokey Eyes Set 020 Smog Over Hong Kong is te koop bij Kruidvat en Trekpleister en zal komende maand uit het assortiment verdwijnen. Ik heb hem in sommige filialen nog zien liggen, but be quick, want OP=OP. Hij kost normaal €4,49, maar als het goed is krijg je nu 50% korting.

Heb jij ervaring met oogschaduw van Catrice? En wat vond je er dan van?