vrijdag 18 mei 2012

Nail Art Challenge #8

Het is weer tijd voor een nieuwe creatie voor de nail art challenge vandaag! Het is geen hele spectaculaire nail art, maar wel iets waar ik al een tijdje benieuwd naar was. Het is ook helemaal niet moeilijk om te doen en je hebt er niet al te veel voor nodig. Matte Nails is de achtste challenge en ook al is de nail art niet heel bijzonder, toch wilde ik niet gewoon een matte top coat over een mooie crème lak aanbrengen.
Ik was al een tijdje benieuwd hoe het matte effect zou staan bij glitters. Ik heb nogal veel glitter top coats en die moeten natuurlijk ook af en toe gebruikt worden. Ik probeerde het effect uit en vond het wel bijzonder. Het is ook een goede oplossing als je niet zo van glimmende en schitterende nagels houdt, maar wel van glitters. Zo is het effect toch wel iets minder opvallend. Ik ben toch meer fan van de opvallende glanzende glitters, maar dit geeft wel een meer chique effect en is minder in your face!
Natuurlijk kan ik het dan niet laten om twee verschillende kleuren te combineren. Ik houd nou eenmaal van kleurtjes en vond één kleur glitters natuurlijk net iets te saai. Je kan het helemaal zelf weten natuurlijk. Als je veel verschillende kleuren hebt kun je zelf op elke vinger een andere kleur doen, be creative! 
Ik begon natuurlijk met een base coat van Essence en lakte mijn nagels zwart met de Essence Colour & Go  Black Is Back. Daarna de verschillende glitter top coats er overheen. Hiervoor heb ik Essence Special Effect Topper It's Purplicious en Essence Nail Art Twins Glitter Topper Edward gebruikt. Je kunt voor alle gebruikte producten natuurlijk ook andere kleuren en merken kiezen. Een matte top coat er overheen aanbrengen en je matte glitter nagels zijn een feit.

Ondanks dat ik shiny glitters nog steeds leuker vind - zeker in de zon! - vind ik ook het matte effect toch wel erg mooi! Het geeft een wat subtielere chiquere look aan je nagels. Waarschijnlijk zal de volgende nail art weer wat spectaculairder worden, maar wat simpelere creaties zijn soms ook erg fijn en hoeven helemaal niet minder mooi te zijn!

Heb jij wel eens matte glitter nagels gecreëerd?