donderdag 17 mei 2012

Paula's Choice Sample Reviews #1

Mijn huid is alles behalve perfect. Ik heb nogal vaak puistjes en mijn wangen en de huid rond mijn neus is vaak erg rood. Ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verminderen, maar alleen de PCLE crème van Biodermal heeft tot nu een beetje geholpen, maar deze was niet echt geschikt voor mijn gemengde tot vette huid. Ik kwam via via terecht op de website van het merk Paula's Choice. Ik vind het best prijzige producten en daarom wilde ik eerst graag wat uitproberen en laat de webshop nou net van bijna alle producten samples verkopen. Ik stelde een pakketje samen met de producten waar ik erg benieuwd naar was en vandaag geef ik jullie mijn mening over het eerste deel van de samples die ik besteld had.

De meeste samples die ik besteld heb komen uit de Skin Balancing lijn, omdat deze speciaal voor de gemengde huid is. Ik had verschillende reviews gelezen over deze lijn en ik heb amper negatieve kritiek ontdekt. Er waren zelfs mensen waarbij de rode huid een stuk verminderd was en daar hoop ik natuurlijk ook op. Ik heb de producten 1,5 week kunnen testen wat ik best lang vind voor zo weinig product. Ik kan dus bij deze al als pluspunt opmerken dat de meeste producten erg zuinig in gebruik zijn. 
De Skin Balancing Cleanser is een reiniger die ook je make-up eraf zou moeten krijgen en zou zelfs oogmake-up van je ogen afhalen. Je maakt je gezicht nat met lauw water, pakt echt een ietsiepietsie klein beetje cleanser, verdeel het over je handen en masseert de huid voorzichtig. 
Ik heb echt maar een klein beetje nodig om zelfs mijn gezichtsmake-up (foundation, poeder, blush) er moeiteloos af te halen. Oogmake-up gaat er bij mij zelfs wat af alleen kan hij wel wat restjes mascara laten zitten en zal de oogmake-up niet waterproof moeten zijn. Ik vind de cleanser erg fijn in gebruik, reinigt mijn huid grondig en laat een schoon en zacht huidje achter.
Sample €0,60 / Full Size 237ml €19,50
Na de reiniging wordt door Paula aangeraden een toner geschikt voor jouw huidtype te gebruiken. Deze toner komt net als de cleanser uit de Skin Balancing lijn. Een beetje op een watje doen en voorzichtig over je gezicht heen gaan zonder al te veel te wrijven. De toner zou nog de laatste restjes vuil en reiniger van je huid af halen en de huid verzachten en verfrissen.
Als ik het watje met dit product over mijn huid liet gaan zat er bijna geen vuil of make-up op mijn watje, wat een teken is dat de reiniger goed werkt. Maar ook voelt mijn huid na gebruik nog zachter en helemaal niet trekkerig. Mijn t-zone ziet er iets matter uit zonder dat mijn wangen droog aanvoelen. Heel fijn! Ik had het idee dat mijn huid er ook echt wel iets rustiger uit zag na het gebruik van deze producten en zelfs mijn moeder maakte er een opmerking over (terwijl ze niet eens wist dat ik de producten aan het testen was.) Deze toner is wel minder zuinig dan de andere producten die ik geprobeerd heb, maar nog steeds prima! Dat is ook logisch aangezien het product erg vloeibaar is zal er makkelijker iets 'verloren' gaan.
Sample €0,60 / Full Size 177ml €19,50
Sinds dat ik mij bezig ben gaan houden met huidverzorging heb ik eigenlijk altijd mijn huid gescrubt om van dode huidcellen af te komen. Toen ik deze exfoliant zag in het assortiment van Paula's Choice kon ik het niet laten dit eens te proberen. Het zou je huid egaler maken en roodheid verminderen, terwijl scrubben mijn huid juist soms iets roder maakte en het wat irriteerde. Scrubben kan ik ook niet al te vaak doen, maar deze exfoliant is voor dagelijks gebruik. Je hebt hogere concentraties BHA, maar er werd aangeraden om met een lage concentratie te beginnen.
Ik ben om! Een exfoliant werkt gewoon veel beter voor mijn huid. Ik kan het dagelijks gebruiken en het zorgt er echt voor dat ik een superzacht huidje krijg. Mijn huid voelt heerlijk glad aan en lijkt inderdaad minder rood te zijn. Zelfs na 1,5 week zag ik dus al een beetje verschil. Geen fantastische metamorfose, maar genoeg om de producten langer uit te willen proberen. Sinds ik de cleanser, toner en exfoliant dagelijks ben gaan gebruiken voelt mijn huid veel beter aan en ziet hij er ook nog eens wat beter uit. Ik kan alleen maar hopen dat het hier niet bij zal blijven.
Sample €0,90 / Full Size 100ml €23,25
Het serum is een product waar ik niet al te tevreden over ben. Niet dat ik negatief ben over dit product, maar ik merkte niet echt dat het iets toevoegde aan de andere producten. Misschien dat het op langere termijn wel een bijdrage zou leveren aan een mooiere huid, maar de sample heeft mij hierin in ieder geval nog niet overtuigd. Als ik zal gaan kiezen welke producten ik in full size zal gaan bestellen, zal dit ook een van de laatste op mijn lijstje zijn. 
Je hebt maar een beetje nodig, het is goed te verdelen en mijn huid voelt zacht na gebruik, maar dat laatste deed het ook al nadat ik de exfoliant had gebruikt, dus ik zie in dit product nog geen toegevoegde waarde. Het matteert mijn huid wel een beetje, maar als dat het enige is waarin ik echt verschil merk, vind ik het een beetje jammer. Maar zoals ik al zei, dit is op de korte termijn.
Sample €0,90 / Full Size 30ml €28,95
Ik vind het beschermen van mijn huid tegen de zon erg belangrijk en zou iedereen ook aanraden een goede zonnecrème voor je gezicht aan te schaffen. Paula's Choice heeft verschillende zonneproducten in het assortiment en twee daarvan spraken mij wel aan. Deze Essential Non-Greasy Sunscreen SPF 15 is speciaal voor de normale tot gemengde/vette huid en zou de huid niet extra laten glimmen. Dit merk heeft ook een zonnecrème met SPF 45 in het assortiment en deze heb ik ook besteld als sample. Ik wil mijn huid namelijk zo goed mogelijk beschermen, maar de hogere SPF zou mijn huid meer kunnen laten glimmen. Daarom heb ik ze beide uitgeprobeerd om te kijken of hierin een significant verschil zit.
Deze zonnecrème vond ik erg fijn in gebruik. Hij smeert fijn uit, geeft geen witte waas en laat mijn huid inderdaad niet meer glimmen. Het is tegelijkertijd ook een verzorging, dus een dagcrème zal niet altijd meer nodig zijn. Ik was op een zonnige dag een lange wandeling gaan maken en mijn gezicht was helemaal nergens verbrand. Een fijne zonnecrème, maar ik hoopte natuurlijk dat die met hogere bescherming hetzelfde effect zou hebben.
Sample €0,90 / Full Size 148ml €19,50
De prijs van de vorige zonnebrandcrème en deze is trouwens hetzelfde, dus vandaar dat ik liever die met hogere bescherming zou willen, maar omdat deze geschikt is voor alle huidtypen vreesde ik toch voor een glimhuidje. Gelukkig viel dit erg mee! Het matteert niet, maar zorgt ook niet voor meer glim en dan ben ik al gauw tevreden. Zeker met zo'n hoge SPF ben ik erg tevreden over dit product. Hij smeert ook fijn uit en laat geen witte waas achter op mijn huid. Ik merkte dus weinig verschil tussen de SPF 15 en de SPF45, waardoor mijn voorkeur toch uit zal gaan naar de hogere zonnebescherming. 
Trouwens is het ook belangrijk dat je als je de exfoliant gebruikt, ook een goede zonnebescherming gebruikt. Je moet hierbij namelijk je huid extra beschermen tegen de zon, dus die keus is dan vrij makkelijk gemaakt.
Sample €0,90 / Full Size 148ml €19,50
Aangezien ik ook graag een verzorgingsproduct wil zonder SPF voor 's avonds leek mij de Skin Balancing Moisture Gel een geschikt product. Dit is een erg lichte gel, die je huid zou hydrateren en beschermen, zonder de vette delen van je gezicht vetter te maken. Veel mensen denken vaak dat een vette huid geen hydratatie nodig heeft, maar je moet het juiste product weten te vinden. 
Ik vind de gel fijn in gebruik. Ik merk echt dat het mijn huid hydrateert en erg zacht en verzorgt achterlaat. Je hebt ook hiervan weer maar een klein beetje nodig, het smeert goed uit en is binnen no time ingetrokken. Dat vind ik ook een groot pluspunt, aangezien veel crème's die ik voor 's nachts heb gebruikt langzaam introkken en je dus nog moet wachten totdat je normaal je bed in kan springen. Een fijne verzorging voor mijn huid.
Sample €0,90 / Full Size 60ml €23,25

Zoals je wel hebt kunnen lezen ben ik erg tevreden met de meeste basisproducten van Paula's Choice. Zelfs na 1,5 week gebruik merk ik dat mijn huid beter aanvoelt en er zelfs al iets beter uitziet en ik kan jullie al verklappen dat ik een aantal full size producten besteld heb om ze op langere termijn te testen. Hopelijk wordt mijn huid eindelijk weer rustig. Van het serum zie ik de toegevoegde waarde gewoon (nog) niet, maar de rest vond ik erg fijn. De producten zijn wat prijzig, maar als het mijn huidconditie echt zo gaat verbeteren, heb ik dat er zeker voor over.

Alle producten van Paula's Choice zijn 100% vrij van parfum en kleurstoffen en worden tijdens geen enkele fase van het productieproces op dieren getest. Wil je meer weten over gezichtsverzorging, kijk dan even op de website. Deze staat boordevol informatie over hoe jij je huid volgens Paula het best kan verzorgen.
Overigens is er deze maand een aanbieding op alle zonneproducten van Paula's Choice uit de webshop, je krijgt namelijk 20% korting.

Heb jij al wel eens iets van Paula's Choice geprobeerd?