zaterdag 8 oktober 2011

10 redenen waarom het helemaal niet erg is dat de zomer voorbij is


De zomer is niet al te fantastisch geweest, maar toch hoor ik van alle kanten dat iedereen het jammer vind dat dit vaak favoriete seizoen alweer voorbij is. Ik geef eerlijk toe dat ik ook liever het zonnetje zie schijnen en dat het lekker lang licht is, maar de herfst en winter die volgen hebben ook wel hun charmes. Daarom volgen nu 10 redenen waarom het helemaal niet erg is dat de zomer voorbij is.

- Een nieuw seizoen betekent winkels vol met nieuwe kledingcollecties. Een prachtig excuus om lekker los te gaan en een nieuwe garderobe bij elkaar te shoppen. Lekker warme kleding om deze koude tijden door te komen. Je hoeft niet alleen nieuwe kleding te shoppen, maar hebt ook de kans om je oude herfst en winter garderobe te herontdekken. Misschien kom je wel een geweldige trui of een super leuk vest tegen waarvan je niet eens meer wist dat je het had.

- En als de winkels vol komen te liggen met nieuwe kledingcollecties zullen ook de make-up merken met nieuwe collecties gaan komen en vergeet de altijd leuke limited editions niet! Mooie producten met kleuren speciaal voor het aankomende seizoen. Zo kun je er voor zorgen dat je make-up stash ook herfst-proof wordt!

- De televisiewereld speelt ook goed in op het seizoen. Het wordt slechter weer met meer regen en kou en mensen zitten meer binnen. So.. nieuwe series all over the place! Je hebt lang genoeg zonder al die leuke, grappige en spannende afleveringen moeten doen, maar eindelijk kun je jouw favoriete karakters weer gaan volgen. 


- Als we de herfst weer hebben overleefd, komt de winter en dat betekent dat de feestdagen weer binnen handbereik liggen. Leuke feestjes, heerlijk eten, cadeautjes en mooi versierde huizen en straten. Heerlijk toch? Bijna iedereen vind volgens mij wel iets leuk aan de feestdagen!

- Het koudere weer zorgt er ook voor dat we eindelijk onze sjaals en mutsen weer uit de kast kunnen halen. Ik vind dat deze accessoires echt iets toevoegen aan je outfit en ze zijn ook nog eens heel functioneel als de temperatuur gaat dalen.

- Het zonnetje is natuurlijk leuk, maar in de herfst is er zoveel moois te zien in de omgeving. De bladeren vallen van de bomen en om je heen zie je een scala aan kleuren. Ik houd er wel van. Wil je er helemaal van genieten, maak dan lange boswandelingen om al het moois om je heen te bewonderen. En vergeet dan meteen niet die ene leuke nieuwe sjaal aan te doen natuurlijk!

-  Het volgende punt is misschien heel persoonlijk voor mij. Het klinkt kinderachtig. maar voor mij is het gewoon jeugdsentiment. Als je dan toch in het bos aan het wandelen bent verzamel dan meteen allerlei bladeren, eikeltjes en kastanjes! Hiervan kun je echt hele leuke dingen maken. Vroeger maakte ik altijd poppetjes van kastanjes en knutselde ik erop los.


- Dat het eerder donker wordt zal ik niet snel als positief zien, maar je kunt het makkelijk gezelliger maken door lekker veel kaarsjes aan te steken. Er zijn genoeg verschillende soorten kaarsen in de winkels te vinden, dus voor iedereen wat wils. Ik houd van kaarsjes als het donker is. Heerlijk cosy en sfeervol en ik word er meteen een beetje vrolijker van!

- Als het weer slechter is worden de meeste mensen hier niet zo vrolijk van, maar daar is nog iets aan te doen! Zorg dat je regelmatig wat tijd voor jezelf neemt. Neem een warm bad of installeer jezelf lekker knus op de bank onder een dekentje met wat lekkers en warme chocolademelk of een kop thee. En vergeet geen extra tijd te steken in het verzorgen van je lichaam. Heerlijk!

- Op erg koude dagen blijf je het liefst gewoon lekker warm binnen, maar dit hoeft helemaal niet erg te zijn. Nu heb je tijd om eindelijk die ene film te kijken die je al zo lang op de planning had staan of dat geweldige spannende boek te lezen dat al een lange tijd in de kast stond. 

Ik hoop dat jullie ook toch wel een beetje enthousiast zijn dat de zomer weer voorbij is. Het is herfst, het is zo, dus waarom dan niet het positieve ervan inzien. Zie het als iets positiefs en de tijd zal ook sneller gaan. Binnen no time kun je weer op het strand liggen in je bikini, maar nu gaan we van de komende herfst en wintermaanden maar het beste maken!

Vind jij het erg dat de zomer voorbij is of zie je net als ik ook de positieve kanten?  

Bron foto's: weheartit