maandag 10 oktober 2011

L'Oréal Paris Elvive Re-Nutrition Shampoo & Crèmespoeling

Ik heb stijl haar bovenop mijn hoofd en krullend haar aan de onderkant. Ik vind dit leuk staan, maar mijn krullen zijn vaak droog en pluizig, terwijl bovenop mijn hoofd mijn haar weer snel vet wordt. Een shampoo en conditioner die mijn haar voeden en minder pluizig maken, maar niet verzwaren is dus een must. Deze Re-Nutrition Shampoo & Crèmespoeling zouden dit moeten doen, maar heb ik het ook zo ervaren?
De verpakking van de shampoo is gewoon lekker simpel, maar wel met leuke accenten en duidelijke informatie. De dop is alleen een beetje koppig en dus wat moeilijk open te krijgen. Volgens L'Oréal Paris is Royal Jelly een zeer zeldzaam ingrediënt met een uitzonderlijk hoge concentrate van essentiële voedingsstoffen. Ze beloven de haarvezel te doorvoeden en herstellen, zonder het haar te verzwaren. Een welgevormde en zachte haardos wordt beloofd en het haar zou de veerkracht en souplesse hebben hervonden. Sounds good, but is it true? 
De shampoo is gewoon lekker vloeibaar en verdeelt goed over het haar. Bij het inmasseren gaat het heerlijk schuimen en heb je binnen no time een compleet schuimende haardos. Ik ben alleen niet al te dol op het geurtje, maar vind het moeilijk deze te omschrijven. Ik ruik een beetje honing, maar ook vanille. Wat ik in ieder geval kan vertellen is dat de geur vrij duidelijk aanwezig is en na het wassen ook wel een tijdje in je haar blijft hangen. Dit vind ik minder, maar als je van de geur houdt kun je het natuurlijk wel fijn vinden. Even snel ruiken in de winkel voor het kopen zou ik zeggen!
Het maakt mijn haar gewoon goed schoon en inderdaad niet zwaarder. Mijn haar voelt wel wat zachter, maar het is nog steeds vrij dof en pluizig. Zou de conditioner dit probleem nog oplossen of gaat mijn zoektocht naar de perfecte shampoo en conditioner gewoon door?
De verpakking van de conditioner verschilt niet veel van die van de shampoo. Alleen zit de dop aan de onderkant in plaats van de bovenkant. Ook deze conditioner bevat weer Royal Jelly en belooft dus ongeveer dezelfde dingen. Met hierbij natuurlijk de belofte van zo'n beetje elke crèmespoeling: ontwarring. Dit is erg belangrijk voor mijn haar, want als ik dus geen goede crèmespoeling gebruik krijg ik met geen borstel of kam mijn haar meer doorgekamd. 
De geur van de crèmespoeling is wat minder aanwezig dan bij de shampoo en de structuur is wat dikker, zoals je kan zien op de foto hierboven. Het verdeelt makkelijk over het haar en is ook prima uit te spoelen. Toen ik de crèmespoeling uit mijn haar gespoeld had voelde mijn haar meteen een stuk gladder en kon ik er met een grove kam redelijk makkelijk doorheen kammen. Die belofte komt L'Oreal Paris dus wel na, maar hoe zit het met de dofheid en pluizigheid? 
Dat is jammer genoeg nog aanwezig. De punten van mijn lokken zijn wel erg droog, dus als jij minder droog haar hebt zouden dit best goede producten kunnen zijn. Toch is er nog een belofte die L'Oréal wat mij betreft niet nakomt. Mijn haar voelt toch wel wat zwaarder en wordt iets sneller vet bovenop mijn hoofd. Erg jammer. My search goes on! 

Op zich fijne producten, maar als het mijn haar wat verzwaart is het voor mij een no go! Jammer, maar ik heb alweer nieuwe shampoo's en conditioners om te testen. Dus mijn zoektocht gaat gewoon door!

L'Oréal Paris Elvive Re-Nutrition Shampoo & Crèmespoeling zijn te koop bij de meeste drogisterijen en zullen allebei ongeveer rond de €5,- kosten. 

Wat voor shampoo en crèmespoeling gebruik jij?