donderdag 15 maart 2012

Dove Repair Therapy Intense Repair

Een tijd geleden kende ik Dove eigenlijk vooral van de douchespulletjes, maar a while ago heeft Dove ook een aantal haarverzorgingsproducten uitgebracht. Ik heb drie producten uit de Intense Repair lijn getest en zal deze vandaag gaan reviewen.
Dove Repair Therapy Intense Repair Shampoo (€3,79)
Deze shampoo belooft het haar intensief te voeden en beschadigd haar van binnenuit te herstellen. In alle drie de producten is gebruik gemaakt van een paar dezelfde technologieën en ingrediënten om dit te bewerkstelligen. 
De Fibro Active technologie zou tot diep in de haarvezels doordringen en herstelt ze van binnenuit. Door de toevoeging van het Micro Moisture Serum wordt het haaroppervlak gevoed en gerepareerd vanaf de wortels tot de punten. Het haar zou ook beter bestand zijn tegen volgende beschadigingen. Tot nu toe klinkt het allemaal goed, maar dan moeten de beloftes wel nagekomen worden. 

De shampoo is een witte vloeibare substantie die zich makkelijk over je haar laat verdelen en bij inmasseren ontstaat een licht schuim. Het heeft een lekker geurtje, zo'n typische subtiele Dove geur. Je hebt maar een klein beetje nodig om je haar in te zepen. 
Hij reinigt mijn haar zoals het hoort en droogt het niet uit. Mijn haar is minder pluizig en voelt steviger aan. Ik heb wel echt het gevoel dat mijn haar er wat sterker van wordt en dat het wat is hersteld. Ik heb eigenlijk altijd wel droog en pluizig haar, maar als ik deze shampoo gebruik ziet het er een stuk gezonder uit. Het is geen wondermiddel dat mijn haar mega laat glanzen en alle pluis laat verdwijnen, maar ik ben zeker tevreden over deze shampoo.
Dove Repair Therapy Intense Repair Conditioner (€3,79)
De conditioner bevat dezelfde Fibre Active techniek en ook het Micro Moisture Serum. Hij belooft dus vrijwel dezelfde dingen alleen is de functie van een conditioner meer om het haar te ontwarren in plaats van schoonmaken. 
De substantie van de conditioner is iets dikker, maar verdeelt ook goed door je haar, waardoor je niet zoveel nodig hebt en je dus lang met een fles doet. De geur is ongeveer hetzelfde.
Ook deze conditioner zorgt ervoor dat mijn haar er wat minder pluizig en gezonder uitziet en ontwart mijn haar - voor zover dat mogelijk is met mijn dikke, snel-in-de-klit-zittende haar - goed. Gewoon een prima conditioner, die doet wat hij moet doen dus.
Dove Repair Therapy Intense Repair Dagelijkse Intensieve Conditioner (€4,99)
Ook deze conditioner bevat weer dezelfde technologie en het serum. Het belooft dus ongeveer hetzelfde als de conditioner, maar zou je haar meer voeden. Het heeft volgens Dove de werking van een masker en het gemak van een conditioner. Hij hoeft namelijk maar 1 minuut in te trekken, maar zou je haar wel goed voeden. Hij is te gebruiken in plaats van de conditioner en is geschikt voor dagelijks gebruik.
Naar dit product was ik het meest benieuwd. Het zou erg fijn zijn als je het resultaat van een masker krijgt bij zo'n korte inwerktijd. De substantie van deze conditioner is weer iets dikker dan de vorige, maar ook weer goed en gelijk te verdelen. De geur komt ook weer overeen en je hebt weer maar een klein beetje nodig.
Ik merk echt dat deze conditioner mijn haar beter verzorgt dan de gewone conditioner. Mijn haar voelt zacht, stevig en is doorkambaar. Niet alle pluis is verdwenen, maar dat verwacht ik ook niet van een masker/conditioner bij mijn haar. Dit is dan ook mijn favoriet van deze lijn en ik heb deze een stuk vaker gebruikt dan de gewone conditioner.

Ik ben tevreden over de producten uit deze lijn. Ze maken mijn haar zacht, minder pluizig en mijn haar voelt iets sterker aan. De shampoo en de intensieve conditioner zou ik zeker opnieuw kopen als ik niet al nieuwe shampoo en conditioners had liggen om uit te proberen. Ik houd ze zeker in mijn achterhoofd!

In de Repair Therapy Intense Repair lijn zijn ook nog een masker te vinden en sinds kort ook een ontwarrende spray. Naar die spray ben ik erg benieuwd, dus wie weet ga ik die ook nog wel testen. De prijzen liggen allemaal onder de 5 euro, behalve het masker. Ik vind het prima prijzen voor het product dat je krijgt. 

Gebruik jij ook meestal shampoo, conditioner en haarmasker van dezelfde lijn?