zaterdag 31 maart 2012

Herôme Hand Cream Daily Protection SPF 8

Handcrème is een product dat ik eigenlijk altijd wel van meerdere merken in huis heb. Ze slingeren ook rond door het huis. Er zit er een in de tas die ik gebruik, bij de wasbak waar ik altijd mijn handen was en er zijn ook nog een paar nomadische tubes handcrème. Jullie zullen er dan ook niet van opkijken dat ik op een dag regelmatig mijn handjes insmeer. Een van de handcrèmes die ik nu al een tijdje gebruik is de Hand Cream Daily Protection van Herôme.
Deze handcrème belooft te zorgen voor zachte, soepele handen. Hij zou snel in moeten trekken en de huid herstellen en beschermen tegen uitdroging. Ook is er SPF toegevoegd om ook bescherming te bieden tegen het zonnetje.
De crème trekt zeker snel in. Daarom is dit ook de handcrème die ik meeneem als ik weg ga. Dit ook mede door de SPF, zeker nu het zonnetje zich steeds vaker laat zien. De SPF is niet heel hoog, maar je handen smeer je wel makkelijker vaker in dan bijvoorbeeld je gezicht. Ik ben nog niet veel handcrème's tegengekomen met SPF, dus dat vind ik zeker een pluspunt.
De crème is stevig van structuur, maar smeert ondanks dat toch gewoon goed uit. Je hebt niet zoveel nodig per keer. De geur vind ik erg lastig te omschrijven. Het stoort me niet, maar ik vind hem ook niet echt lekker. Ik zou zeggen, als je erover denkt deze te kopen, ruik even in de winkel. Gelukkig blijft deze geur overigens niet erg lang hangen, dus ik heb er geen last van.
Maar maakt de crème mijn handen echt zacht en soepel? Jazeker! Ik heb geen erg droge huid, dus het zou kunnen zijn als jij dat wel hebt, dat deze crème dan niet voedend genoeg is, maar voor mijn huidje is hij precies goed. Hij houdt mijn handen lekker zacht. 

Voor mij is dit dus een prima handcrème. Hij verzorgt mijn handen en beschermt ze ook nog eens tegen de zon. De geur staat me niet aan, maar deze blijft niet lang hangen, dus ik heb er geen last van. 

Herôme Hand Cream Daily Protection SPF 8 is te koop bij verschillende drogisterijen voor €6,50 voor 75 ml. Er zijn wel regelmatig aanbiedingen op de producten van Herôme. Soms kun je hem zelfs met 50% korting krijgen. 

Heb jij ook nomadische tubes handcrème?