woensdag 28 maart 2012

Essence Season Of Extremes Colour³ Nail Polish Brights

Volgens mij is het geen grote verrassing dat ik uitkeek naar de lakjes van de Essence Season Of Extremes collectie en dan natuurlijk vooral de felle kleurtjes. Ik had al wat geruchten gehoord over dat de dekking van de felle kleurtjes tegenviel, maar toch heb ik de colour³ nagellakjes alledrie gekocht, omdat ik ook vooral naar de shimmery kant erg benieuwd was.
Om te beginnen met It's Two Bright. Een mooie heldere blauwe crèmelak met aan de andere kant een shimmer lak met geel en ook een tintje oranje. Toen ik de lakken van deze collectie zag, dacht ik meteen: 'wat een aparte combinaties!' Maar aan de andere kant dacht ik ook wel dat het eigenlijk niet uitmaakt, omdat je de lakken apart, maar ook in combinatie met andere kleuren kan gebruiken. Toch ben ik verrast door de mooie combi's!
De dekking van de blauwe lak viel inderdaad wat tegen. Op de foto heb ik twee laagjes aangebracht en ik denk dat hij bij drie laagjes toch wel dekt. Doe je er de gele lak nog overheen, dan is in principe twee laagjes genoeg.
En dan nu met de gele en oranje shimmer lak eroverheen. Ik vind het effect veel mooier dan ik van te voren had verwacht. Hij lakt verder prettig en zorgt dus voor net dat beetje extra dekking dat twee laagjes van de blauwe lak nodig heeft. Je ziet duidelijk en gele en oranje shimmer en dat geeft echt een mooi effect, vooral in het zonnetje!
Brightsmates heeft een fel roze lak en een oranje shimmer lak. De roze kleur zou ik echt super mooi vinden en vaak dragen als hij goed zou dekken, maar dat doet hij dus zeker niet. Op de foto draag ik drie laagjes en nog dekt hij niet helemaal. Gelukkig is het ook bij deze lak zo dat de oranje lak ervoor zorgt dat hij wel helemaal dekkend is, maar de roze lak zou ik zo ook heel mooi vinden, dus vind ik het wel jammer!
Door deze combinatie was ik helemaal verrast! Wat een mooi effect geeft de oranje lak over het felle roze. Eigenlijk hoef ik hier niet veel meer over te vertellen. De foto laat wel zien hoe mooi hij is. Hij lakte verder fijn en droogde ook snel, dus helemaal geen problemen met de oranje kant van deze lak!
En dan de laatste van de drie lakken: We Are All Bright! Gelukkig is de groene lak wel mooi dekkend bij twee laagjes. Ik vind het een erg mooi kleurtje, die me een beetje aan I Sea You van Catrice doet denken. Hij lakt verder fijn en droogt snel. 
De lak krijgt door de top coat een paarse gloed en opvallende paarse shimmer. Ik vind dit de minst mooie combinatie van de drie, maar toch is hij best mooi. Ik denk alleen wel dat ik de paarse lak eerder over andere kleurtjes zal gaan gebruiken. Ook deze lakt fijn en droogt snel!

Eigenlijk zijn het allemaal erg fijne lakken alleen is het gewoon heel jammer dat de roze en blauwe lak niet mooi dekken. Dat is de enige reden waardoor ik die waarschijnlijk niet apart zal dragen, maar de shimmery top coats zal ik zeker nog vaker gaan dragen!

Deze lakken zijn samen met nog andere lakken uit de collectie tijdelijk te koop bij kruidvat voor €2,79. Ze zijn iets duurder dan de meeste Essence lakken, maar je krijgt natuurlijk wel twee verschillende kleurtjes. Ben wel snel, want op is op!

Heb jij een van de lakken van deze limited edition van Essence gekocht?