maandag 12 maart 2012

Nail Art Challenge #6

Nail Art Challenges zullen voor iedereen inmiddels wel bekend zijn, maar ik heb in plaats van een challenge van internet over te nemen een tijdje geleden zelf een challenge in elkaar gezet. Hierbij maak in minstens één keer in de week een nail art met een bepaald thema of bepaalde techniek. Hier kun je de challenge zien en terugkijken welke creaties ik al gemaakt heb. Ik heb de challenge even laten rusten, maar nu ga ik hem weer volledig oppakken en zullen jullie één keer in de week een nail art van mij zien. Vandaag simpele, nog niet al te drukke Animal Nails.
Zoals ik in de inleiding al zei, heb ik deze nail art rustig gehouden. Ik wilde wel graag een dier tekenen in plaats van een dierenprint gebruiken, omdat je de prints veel vaker langs ziet komen in nail arts. Toch vind ik het niet zo mooi om op elke nagel een dier te schilderen, dus heb ik het simpel gehouden en maar op een nagel een schattig beertje gemaakt. De andere nagels heb ik gelakt in een nude kleur, zodat het beertje dan wel weer redelijk opvalt. Ik vind hem best leuk gelukt en zal graag nog meer dieren uitproberen!
Als ondergrond voor het beertje en als kleur op de overige nagels heb ik Bare Necessities gebruikt. Het is niet de perfecte nude kleur voor mij, maar ik vind hem super fijn, omdat hij ten minste dekt in 2 wat dikkere laagjes. Dit heb ik niet snel bij een nude kleurtje.
Voor het hoofd en de oortjes van het beertje heb ik Lost In Mud gebruikt van Catrice, maar hier zou je ook elke andere donkere bruine crèmelak voor kunnen gebruiken. Net zoals de basiskleur trouwens. Daar kun je ook veel andere soorten voor gebruiken. Misschien wel een van de nieuwe nude kleurtjes van Essence.
De basislak van Rimmel heb ik ook weer gebruikt om accenten aan te brengen in de oortjes en om zijn smoeltje mee te maken. Ten slotte heb ik met de zwarte kant van het Circus Circus lakje de oogjes en de neus gemaakt. Het is helemaal niet zo lastig en als je het leuk lijkt zou ik het zeker een keer proberen.

Ik ben blij dat ik weer begonnen ben met de challenge, want ik was vergeten hoe leuk ik nail art ook alweer vind! Deze creatie heb ik nog erg rustig gehouden, maar er zullen zeker nog heftigere creaties aankomen. Laat me in de comments weten wat je van deze nail art vindt en of je misschien wel meer dieren zou willen zien en eventueel ook met een korte tutorial erbij, let me know! 

De volgende challenge gaat hopelijk goed weer voorspellen, want dan ga ik Sunny Nails maken. Op dit moment heb ik nog geen idee wat ik precies ga maken. Ik heb zoveel ideeën!

Vinden jullie dieren op je nagels leuk of niet leuk en waarom?