donderdag 22 maart 2012

Things You Probably Didn't Know About Me Yet #1

Bron foto
Omdat ik weet dat veel van jullie het leuk vinden om ook af en toe persoonlijke artikelen voorbij te zien komen heb ik deze nieuwe rubriek in het leven geroepen: things you probably didn't know about me yet. Random feitjes over mij. Dit kan over mijn lievelingsdier gaan, maar ook over een boek dat ik op z'n kop van achter naar voren gelezen heb, anything!

- Ik kan zo genieten van de creativiteit van kinderen! Ik heb laatst een creatieve middag moeten organiseren voor groep 5, waarbij zij speelgoed gingen maken van kosteloos materiaal en ze komen met zulke uiteenlopende ideeën. Er werden een luchtballon, tweelingbussen, boten en monsters gemaakt. De kinderen gingen zelfs na of de boot bleef drijven en een andere groep is naar buiten geweest om te testen of de luchtballon echt zou blijven zweven. Zo leuk! 

- Ik ben dol op alles dat met taal te maken heeft! Ik had bijna alle talen in mijn pakket op de middelbare school en vind het nog steeds erg leuk. Op school ben ik ook schrijfcoach, waarbij ik studenten help met het verbeteren van hun schrijfvaardigheid. Het kost veel tijd, but i like it!

- Ik heb veel nagellak, maar ben eigenlijk pas sinds een half jaartje intensief nagellakjes gaan kopen. Oops, mijn stash groeit iets te snel! De Million Styles Top Coats van Catrice, een paar feMale lakken en ook nog een aantal lakken uit de nieuwe LE van Essence heb ik ook alweer aan mijn stash toe kunnen voegen. 

- Ik heb al sinds dat ik heel klein ben een vrij grote teddybeer naast mijn bed liggen. Hij heet Freddie en ik heb er nog nooit over nagedacht om hem weg te leggen. Niet dat ik er nog echt mee knuffel, maar hij hoort daar gewoon.

Bron foto
- Ik kan een bus Paprika Pringles in een paar uurtjes leeg eten. Zeker te weten mijn favoriete smaak!

- Ik maakte vroeger altijd mijn eigen tijdschriftje à la Girlz! Ik had toen een abonnement op dit blad en vond het heel leuk om mijn eigen stukjes te schrijven met beautytips, roddels en de nieuwste producten. Toen had ik al een zwak voor taal en schrijven en gelukkig kan ik mijn ei nu kwijt in artikelen voor mijn blog. Het is ook zo leuk om die tijdschriftjes weer eens terug te zien!

- Monopoly is mijn favoriete bordspel. Ik speel het al van kleins af aan en het blijft leuk. Het is alleen wel een beetje jammer dat je er echt even tijd voor vrij moet maken, want het is meestal niet echt in een uurtje afgelopen.

- Ik heb nog nooit sushi gegeten, maar wil dit wel heel graag een keer proberen. Ik heb geen idee of ik het lekker zou vinden, want ik ben niet al te makkelijk met dat soort dingen, maar ik ben gewoon heel erg benieuwd! Als alles gaat zoals gepland staat het ergens volgende maand in de agenda, maar dat wordt nog even afwachten.

Bron foto
Call me crazy, but i like studying. Wel onder de voorwaarde natuurlijk dat ik het onderwerp interessant vind. Vorig jaar heb ik het eerste half jaar bijna geen kennistoetsen gehad en toen ik eindelijk weer een keer uit een boek moest leren merkte ik dat ik het sinds mijn eindexamen echt gemist had. Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat het wel deels te maken heeft met steeds meer weten.  Ik vind het ook helemaal niet erg meer om te leren, zo lang ik het nut er maar van inzie en ik er in de beroepspraktijk als leerkracht maar iets mee kan. 

- Ik vond het 'vroeger' echt verschrikkelijk om voor de klas of een groep te praten. Ik was daarom ook best bang dat ik hier voor een klas kinderen ook last van zou hebben, maar dit is gelukkig helemaal niet het geval. Het voor de klas staan heeft mij juist geholpen om ook voor andere groepen makkelijker te presenteren!

Dit was het alweer en ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit soort dingetjes te lezen. Let me know! 

Kun jij je misschien ook vinden in een van deze feitjes?