woensdag 18 april 2012

My First: MAC

Ik volg veel beautyblogs en daar komt het welbekende merk MAC vaak voorbij. Veel wat ik over dit merk lees is positief en al een tijdje wil ik iets van dit merk proberen. De prijs hield me altijd tegen, maar toch heb ik de knoop doorgehakt. Eerst dacht ik altijd dat mijn eerste MAC product een lipstick of nagellak zou zijn, maar dat is toch net iets anders gelopen!
Ik wilde iets dat niet al te duur was en wat ik sowieso ga gebruiken en toen kwam ik bij deze twee producten terecht. Het zijn producten waarbij je niet kleurafhankelijk bent, wat wel fijn is als je het via internet moet kiezen. Een kleur lipstick bijvoorbeeld zou ik toch liever in de winkel uitkiezen als ik de kleur kan proberen en zien zoals hij echt is. Bij deze twee producten is dat gelukkig niet het geval! Ook makkelijk: je hoeft geen kleurkeuze te maken. Die lipstick komt er ook nog wel een keer aan hoor, maar voor nu heb ik het hierbij gehouden.
Het eerste product is de brush cleanser. Deze fles had ik al een tijdje op het oog. Het wassen van mijn kwasten is nou niet echt bepaald mijn favoriete bezigheid en deze cleanser zou mijn kwasten makkelijk, snel en - heel belangrijk natuurlijk - goed schoon moeten maken. Ik ga mijn kwasten ook nog gewoon wassen hoor, maar hopelijk hoeft het door dit product een stuk minder vaak. Deze fles met een inhoud van 235 ml (!!) kost €11. Volgens mij kun je hier heel lang mee doen, maar daar komen we vroeg of laat nog wel achter.
En dan het tweede product: MAC Fix+. Een veel besproken item onder beautylovers. Dit product is door veel meiden de hemel in geprezen. Het zou je make-up er mooier uit laten zien, voor verfrissing zorgen en ervoor zorgen dat je make-up langer blijft zitten. Omdat ik merkte dat ik op lange schooldagen regelmatig een deel van mijn foundation kwijt was, leek mij dit product heel erg handig! Hij ruikt lekker en is inderdaad erg fris, maar of hij voor mij net zo goed werkt als voor die andere meiden, dat moet ik nog even afwachten. Deze fles van 100ml kost €16,50. Ik doe zo even een gokje en denk dat je ook met deze fles flinke tijd vooruit kan!

Deze producten kun je kopen bij de MAC store of online bij de Bijenkorf of Douglas. Die lipstick kan nog wel even op zich wachten. Eerst zal ik deze producten eens kritisch gaan testen. Ik hoop dat ik de goede keuze gemaakt heb en jullie horen hier zeker nog meer over!

Wat waren of worden jouw eerste producten van MAC?