zondag 29 april 2012

Simpele Nail Art Koninginnedag

Ik heb eigenlijk niet zo veel met Koninginnedag. Het doet me gewoon niet zoveel, maar toch heb ik een simpele nail art gemaakt geïnspireerd door deze feestelijke dag. Eigenlijk alleen omdat ik elke gelegenheid om mijn nageltjes te versieren aan wil nemen. It's pretty weird i know. Hij is echt heel simpel en je hebt er alleen wat lakjes voor nodig, dus ook zonder nail art tools kun je deze nail art maken!
Een simpele oranje basislak en een accentnagel met de Nederlandse vlag erop. Ik heb ervoor gekozen de vlag maar op één nagel te maken, maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon op alle nagels schilderen. Ik wilde de cloud manicure omzetten voor Koninginnedag en dat is gelukt. Wat ik van tevoren nog niet had bedacht was, dat het dan ook echt op een wapperende vlag zou lijken!
De spulletjes die ik ervoor gebruikt heb zie je op de foto. Je begint natuurlijk met een base coat. Ik gebruik zelf een base coat van Essence (staat niet op de foto). De basiskleur die ik gebruikt heb is A Woman's World van Catrice feMale. Een mooie draagbare oranje kleur!

De cloud manicure is niet zo heel lastig. Je zet eerst drie streepjes vanaf verschillende hoogtes naar de onderkant (zoals op de foto gezien) met de rode kleur. Ik heb de rode lak van de Essence Circus Circus lak gebruikt, omdat deze in één laagje dekt. Vervolgens pak je een wit lakje - ik heb Snow Motion van Catrice gebruikt - en doe je hetzelfde, maar dan iets lager dan de rode kleur. Daarna doe je weer hetzelfde met een blauwe kleur et voila, je Koninginnedagnageltjes zijn klaar! Voor de blauwe kleur heb ik W.I.C. by Herôme Aarhus gebruikt. Top coat eroverheen en hij blijft ook nog eens langer zitten. 

Zoals je wel hebt kunnen lezen is het helemaal niet zo'n moeilijke nail art om te maken, dus ik zeg ga het gewoon even proberen! Je kunt het natuurlijk ook een keer met andere kleuren proberen als het geen Koninginnedag is of als je gewoon niks met Koninginnedag hebt. Wat ik ook het mooie vind van deze nail art is dat je er behalve verschillende kleuren lakjes niks anders voor nodig hebt.

Wat heb jij op je nagels voor Koninginnedag?