dinsdag 24 april 2012

Catrice feMale Eye Aquarelle Duo Chalks + Lip Balm Tube

Een tijdje geleden kwam de feMale LE van Catrice uit en de mooie lakjes hebben jullie hier al kunnen bewonderen. Ik had echter ook nog een lip balm en een eye aquarelle duo chalks meegenomen en daar wil ik het vandaag even over hebben. Ik vond het wel raar trouwens dat ik in sommige filialen na de feMale LE ineens de Nymphelia collectie weer zag liggen. Hebben ze deze twee keer geleverd gekregen of hadden ze gewoon nog te veel over? Who knows. Maar nu over naar deze producten!
Ik heb de Eye Aquarelle Duo Chalks in de kleur Love Me Gender. Een doosje met daarin een prachtige bruine kleur en een mooie koperkleur. Toen ik voor het eerst hoorde van dit product dacht ik "Chalks? dat zal vast niet al te fijn zijn in gebruik!" Krijtstructuur is niet echt iets waarbij ik denk: yeah, that would be perfect! Toch kon ik het niet laten om er een mee te nemen om te testen.
Als je het kartonnen doosje eraf haalt houd je twee plastic kubusjes over met de oogschaduw erin. Ik had het fijner gevonden als er in plaats van het kartonnen doosje een plastic verpakking nog omheen had gezeten, want dan kun je ze beter samen bewaren. Nu heb je twee losse plastic kubusjes en raken ze snel verdwaald in je stash, maar voor die prijs mag ik eigenlijk niet zeuren.
Mijn camera wilde de kleur niet helemaal goed oppakken. In het echt waren beide kleuren wat intenser, maar hopelijk zullen jullie mij wel geloven als ik dat zeg. Ik vind de kleuren erg mooi en geschikt om dagelijks te gebruiken. De kleuren zijn in ieder geval top!
But what about the chalkiness? Dat viel echt reuze mee! Ze brengen fijn aan en blenden goed. Ze blijven zonder oogschaduwbasis niet de hele dag op hun plek zitten, maar ik zou sowieso iedereen die oogschaduw gebruikt aanraden om altijd oogschaduwbasis te gebruiken. Het maakt de kleuren vaak intenser en zorgt ervoor dat je ooglook langer mooi blijft. Een heel fijn product dus voor een prijsje van €2,99 voor 7 gram product.
De oogschaduw chalks waren fijn, maar zou ik de lip balm even fijn vinden? Ik heb sowieso al een zwak voor lippenbalsems. Ik kan ze gewoon nooit genoeg hebben en als ze dan ook nog eens in de vorm van een verftubetje in de winkels liggen kan ik die echt niet laten liggen. 
Ik heb gekozen voor de rozige tube: A Woman's World, maar toen ik de tube opendeed werd ik toch wel verrast. De lippenbalsem had geen roze kleurtje, maar een perzikkleurtje. Geen probleem voor mij, maar het zou handiger zijn als de kleur van de verpakking iets beter overeen zou komen met het product dat erin zit. 
De geur van het product is apart en ik kan deze dan ook niet echt plaatsen. Ik zou zeggen ruik het even in de winkel als je twijfelt, want ik kan me voorstellen dat de geur je kan tegenvallen.
Zo in de tube ziet de balsem er heel oranje uit, maar op je lippen zie je eigenlijk nauwelijks iets van deze kleur. Je lippen krijgen vooral een mooi, niet te opvallend, glansje.  Daarom heb ik ook geen swatch op mijn lippen gemaakt. Je zou er toch amper iets van zien. Ondanks dat het pigment wat tegenviel vind ik het effect dat het op mijn lippen heeft wel mooi. Het laat mijn lippen er gewoon mooi verzorgd uitzien.
De balsem is wel wat plakkerig, maar niet storend en ik vind dat meestal wel prettig, omdat hij dan vaak wat langer blijft zitten. Mijn lippen voelen soepel aan nadat ik het heb opgesmeerd. Verwacht geen super gehydrateerde lippen, maar hij droogt je lippen in ieder geval niet uit, zoals sommige lippenbalsems bij mij wel doen. Dit product kost €3,49.

De oogschaduw chalks zou ik iedereen aanraden als je de kleurtjes mooi vindt en je oogschaduw draagt. Ook de lippenbalsem is een leuk product, dat geen wonderen doet voor je lippen, maar ze er gewoon gezond uit laat zien. 

Heb jij iets van de feMale collectie van Catrice kunnen scoren?