zaterdag 19 mei 2012

Tag: 38 beautyvragen


Ik vond het wel weer een keer tijd voor een persoonlijker artikeltje in de vorm van een tag. Ik zag deze leuke tag op What A Beauty en ik vond het erg leuk om te lezen, dus hopelijk jullie ook. The title speaks for itself, let's go!

Hoe vaak was jij je gezicht op een dag?
Twee keer per dag. Een keer 's ochtends en voordat ik ga slapen natuurlijk.

Welk huidtype heb je?
Ik heb een gemengde huid, waarbij mijn wangen 'normaal' zijn en de t-zone vettig.


Welke facewash gebruik je op dit moment?
Zoals je in deze sample reviews gelezen hebt ben ik op dit moment de skin care van Paula's Choice aan het testen. De Skin Balancing Cleanser is het product waar ik mijn huid twee keer per dag mee reinig.

Scrub je jouw gezichtshuid?
Eerst deed ik dat maximaal twee keer per week, maar sinds ik de exfoliant van Paula's Choice ontdekt heb, gebruik ik die dagelijks.

Welk merk gebruik je hiervoor?
Als scrub gebruikte ik altijd de Inecto Pure Coconut Facial Scrub en nu dus de Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Gel.

Welke dagcrème gebruik je?
Op dit moment gebruik ik de Paula's Choice Extra Care Non-Greasy Sunscreen SPF 45+ als dagcrème. Deze is voedend genoeg voor mijn huid en beschermt goed tegen de zon!

Heb je sproeten?
Nee. In de zomer komen er heel soms een paar te voorschijn, maar die vallen amper op.

Gebruik je een oogcrème?
Nee. Misschien dat ik daar nog wel aan ga beginnen, maar op dit moment heeft de huid rondom mijn ogen er nog niet echt behoefte aan.

Heb of had je last van acne?
Ja, nog steeds wat op mijn kin. Ik hoop met de Paula's Choice producten hier ook een einde aan te maken.


Welke foundation gebruik je op dit moment?
Ik gebruik de Infinite Matt Make Up van Catrice in de kleur 010 Light Beige.

En welke concealer gebruik je?
Ik gebruik eigenlijk bijna nooit concealer, maar als ik het gebruik is het de Allround Concealer van Catrice of de NYC Cover Stick. 

Wat vind je van valse wimpers?
Voor dagelijks gebruik vind ik het niks. Ik ben er gewoon niet al te handig in, maar voor een wat meer dramatische look vind ik het wel leuk of tijdens een avondje uit ofzo. Ik moet er de handigheid alleen nog in krijgen.

Wist je dat je jouw mascara elke drie maanden moet verwisselen?
Ja en dat doe ik ook altijd. Ik heb altijd maar één of twee mascara's open (gewoon en waterproof), dus een mascara is bij mij vaak dan ook gewoon 'op'.

Van welk merk is je mascara?
Dat wisselt dus meestal elke drie maanden, maar mijn favoriet is toch wel Max Factor Lash Effect Fusion Mascara. Ook de mascara's van Maybelline heb ik heel fijn gevonden. Nu heb ik een mascara van Cover Girl en Gosh in gebruik.

Sephora of MAC?
Ik moet bekennen dat ik alleen iets heb van MAC en die producten vind ik in ieder geval geweldig. Vergelijkingsmateriaal met Sephora heb ik dus niet, dus zal ik toch maar voor MAC moeten kiezen denk ik.

Heb je een MAC Pro-card?
Nee.


Welke tools gebruik je voor het aanbrengen voor je make-up?
Om mijn foundation aan te brengen gebruik ik tegenwoordig alleen maar mijn Beautyblender. Poeder, blush en oogschaduw met kwasten natuurlijk en mijn gel eyeliner kwastje wordt natuurlijk ook regelmatig gebruikt.

Welke primer gebruik je voor onder je oogschaduw?
Ik draag niet zo heel vaak oogschaduw, maar als ik het draag heb ik gewoon de simpele oogschaduw primer van Hema op.

En voor je gezicht?
Ik gebruik twee verschillende primers voor mijn gezicht. Allebei van het merk P2. Eentje op 'normale' dagen en de andere is speciaal om een rode huid te verdoezelen en gebruik ik dus op dagen dat mijn huid erg onrustig is.

Wat is je favoriete oogschaduwkleur?
Aangezien ik niet zo vaak oogschaduw draag, omdat ik er 's ochtends gewoon niet zoveel tijd voor heb, zijn mijn favoriete kleurtjes oogschaduw toch de natuurlijke bruintinten. Deze zijn makkelijk te combineren en het is niet te opvallend. 

Oogpotlood of eyeliner?
Ik gebruik het vaak allebei, maar als het snel moet zou ik kiezen voor oogpotlood en als ik wat meer tijd heb, kies ik voor eyeliner. 

Prik je vaak in je ogen met een oogpotlood?
Nee.

Gebruik je minerale make-up?
Nee, ook niet.


Welke lipstick kleur is je favoriet?
Ik houd de laatste tijd erg van koraalkleurtjes. Of ze nu meer naar roze neigen of wat meer oranje getint zijn, ik vind het prachtig. Een nieuwe favoriet is de Colour Bomb lipstick uit de Catrice Revoltaire LE, maar de lipstick die mij over heeft laten stappen van lipgloss naar lipstick is I'm Sailing van Essence.

En welke kleur lipgloss?
Ik ben niet zo'n grote fan meer van lipgloss, maar grijp, als ik het draag, snel naar subtiele roze kleurtjes.

Wat is je favoriete blush op dit moment?
Op dit moment gebruik ik de blush uit de Nymphelia LE van Catrice erg vaak, maar dit wisselt om de paar weken.

Gebruik je liever drugstore make-up of de wat duurdere merken?
Mijn budget is niet echt groot genoeg om veel make-up van duurdere merken te kunnen kopen, dus dan ga ik toch voor drugstore make-up. Daar kun je ook genoeg hele fijne producten vinden. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn gelukkig,

Heb je er ooit over nagedacht om make-up lessen te nemen?
Het lijkt me wel erg fijn om mooiere oogschaduw looks te maken, dus daar zou ik wel een workshopje ofzo voor willen volgen, maar verder heb ik er niet zo over nagedacht.

Ben je een beetje klungelig als je make-up aanbrengt? 
Volgens mij valt dat wel mee. Meestal gaat het gewoon goed en volgens mij heeft iedereen wel eens zo'n dag waarbij het allemaal niet zo meezit.

Aan welke make-up fout heb je echt een hekel?
Blush dat echt over de hele wang is aangebracht en dan ook nog eens lekker dik is aangezet. Echt dat je van die strepen ziet staan. Een gezond blosje is mooi en als je 's ochtends in het donker moet make-uppen kan het een keer gebeuren, maar er zijn van die meiden die zo elke dag rondlopen. Dat vind ik echt niet mooi!

Hou je van felle make-up of natuurlijk ogende make-up?
Met mijn lippen vind ik het erg leuk om te knallen en felroze of rood te dragen, maar mijn ooglooks zijn dan vaak weer heel naturel. Wie weet als ik het maken van ooglooks beter onder de knie krijg, dat ik daar ook steeds meer met felle kleuren zal gaan experimenteren, maar voor nu houd ik het vooral op felle lippen en de rest naturel (behalve mijn nagels natuurlijk).

Bron foto
Van welke celebrity vind je de make-up echt prachtig?
Ik vind veel celebrities er vaak prachtig uitzien, maar een van deze springt er voor mij echt uit en dat is Katy Perry! Zij heeft ook regelmatig heftige looks, maar kan er naturel ook prachtig uitzien. Ik ben zelfs een beetje jaloers op haar, omdat ik vind dat echt gewoon bijna alles haar staat! Of het nu in kleding, make-up of haarkleur is, ze kan naar mijn mening bijna alles hebben.

Stel: je moet de deur uit, maar je mag slechts één product gebruiken om je mee op te maken, welk product zou dat zijn?
Dan zou dat toch foundation zijn om mijn onrustige huid te verdoezelen.

Vind je dat je er zonder make-up nog steeds goed uitziet?
Uhmm, nee.

Wat is, volgens jou, het beste make-up merk?
Die is moeilijk! Als je kijkt naar waar ik het meest van heb is het Catrice, maar of ik dat merk echt het best vind, i'm not sure about that!

En als laatste: wat vind je van make-up?
Ik hou er van! Ik vind het heerlijk om ermee te spelen en experimenteren en er gaan nauwelijks dagen voorbij waarin ik niks met make-up gedaan heb. Had je een ander antwoord verwacht?

Ik vond het erg leuk om in te vullen en hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen. Iedereen die de tag over wil nemen mag dat natuurlijk doen en ik hoop dat je mij dan even een linkje stuurt, want ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!

Van welke celebrity vind jij de make-up echt prachtig?