zaterdag 22 oktober 2011

Nail Art Challenge #5

Oké, jullie missen vast een nummertje in deze Nail Art Challenge, maar ik heb er even twee omgewisseld. De vierde challenge is namelijk marble nails, maar hier had ik geen tijd voor. En als ik een challenge doe, wil ik hem wel goed doen natuurlijk! De marble nails komen dus zeker nog langs, maar voor nu heb ik dus maar besloten eerst Flower Nails te maken.
Ik kreeg deze nail art niet heel goed op de foto, maar ik denk dat hij duidelijk genoeg is. Ik heb deze roosjes op verschillende blogs voorbij zien komen in nail arts en wilde het ook altijd zelf een keer proberen en deze challenge was daar natuurlijk perfect voor! Ik vind het resultaat erg leuk en kreeg er ook veel positieve reacties op. Meiden (en zelfs jongens) wilden graag weten hoe ik het gedaan had en geloof me, het is helemaal niet zo moeilijk als iedereen dacht!
Eerst heb ik mijn nagels gelakt met Fatal van Essence. Deze is helaas niet meer te koop, maar het is gewoon een simpele zwarte lak, die bij genoeg merken te vinden is. Daarna heb ik met een dotting tool van Essence steeds twee roze en twee witte stipjes bij elkaar gezet en deze heb ik met een satéprikker door elkaar gemengd. Pas wel op, meng niet te lang, want het is wel het mooist als je het kleurverschil nog ziet. Kijk dus uit dat je er niet gewoon een lichtroze kleur van maakt. Als donkerroze kleur heb ik Raspberry Fields Forever gebruikt van Catrice en voor de witte stipjes heb ik de Rimmel Nail Tip Whitener gebruikt. Deze dekt namelijk in één laagje en is dus duidelijk wit. Toen de roosjes op mijn nagels stonden heb ik met I Sea You van Catrice de blaadjes getekend. Done!
Als je het uitlegt klinkt het nog best lang en ingewikkeld, maar als je het uit gaat proberen zal dat best meevallen. Het hoeft ook allemaal niet super netjes, want roosjes zijn ook niet allemaal perfect hetzelfde en met de groene blaadjes erbij wordt het al snel duidelijker dat het roosjes zijn.

Ik ben tevreden met het resultaat en zal dit zeker vaker doen. Het is niet al te moeilijk en het meest handige vind ik dat het niet super netjes hoeft! Ik hoop morgen of overmorgen tijd te hebben voor de marble nails, zodat ik de rest van de challenges weer in de goede volgorde kan maken. 

Heb jij wel eens een nail art met bloemetjes gemaakt? En met welke kleuren zou jij graag een marble maken?