zaterdag 15 oktober 2011

Breast Cancer Awareness


Het is oktober en dat betekent dat het Breast Cancer Awareness Month is. Ik denk dat bijna iedereen er op een of andere manier wel mee te maken heeft gehad of zal hebben. 1 op de 8 vrouwen krijgt in haar leven borstkanker. Wel 13.000 mensen moeten in hun leven strijden tegen deze verschrikkelijke ziekte. Dit getal vind ik veel te groot en laat me toch elk jaar weer schrikken. Ik vind het erg belangrijk dat mensen hierbij stil staan en proberen hun steentje bij te dragen. Dit kun je op verschillende manieren doen en er zit vast wel een manier bij die bij jou past!

Via de website van Pink Ribbon kun je een bedrag naar keuze doneren via iDeal *klik*. Je kunt hier kiezen voor een eenmalige betaling, maar ook voor een periodieke betaling. Zo kun je er dus ook voor kiezen om automatisch elke maand of elk jaar een bepaald bedrag te doneren aan deze geweldige stichting. 

Maar Pink Ribbon heeft ook een webshop. In deze shop kan je veel verschillende producten kopen en een deel van het bedrag gaat dan naar de stichting. Zo krijg je voor het steunen een leuk cadeautje terug. Op de site kun je precies zien hoeveel euro er van elk bedrag naar Pink Ribbon gaat. Zo weet je dus exact hoeveel je doneert. 

In de shop worden verschillende armbandjes, kettingen, tashangers en zelfs een Pink Ribbon horloge verkocht. Dit horloge kost 39 euro waarvan €9,75 naar Pink Ribbon gaat. 

Ook de bekende geluksarmband van 2011 is via de webshop te koop voor €9,95 waarvan €4,46. De armband ziet er erg leuk uit! Deze is te zien op de foto hierboven. 

Als je deze sieraden niet zo leuk vindt of gewoon benieuwd bent naar de andere items kun je zelf als je wilt even rondneuzen in de webshop. 

Ook zijn er verschillende accesoires die je kan bestellen zoals deze leuke roze sjaal met klosjes. Je betaalt hiervoor €9,99 en doneert hiermee €2,50 aan stichting Pink Ribbon. 

Maar ook een stropdas en slippers zijn onderdeel van het assortiment van de shop. Er zit vast wel iets bij dat jij ook leuk vindt!

En hoe cute is dit! Pink Ribbon fietslampjes voor €2,99. Je krijgt hiervoor een setje van twee en als je deze oh zo schattige lampjes koopt doneer je automatisch €0,75. Zo kun je natuurlijk terwijl je fietst laten zien aan de mensen om je heen dat jij Pink Ribbon steunt!

Ook kun je een Pink Ribbon Bidon bestellen en een fietszadelhoes met roze lintjes erop. Allemaal leuke en ook nuttige spulletjes die jij kunt kopen om de stichting te steunen.

Ook dit vind ik weer een super origineel idee. Pink Ribbon Paperclips! Ik zou het nooit zelf kunnen bedenken. Ik vind ze er super leuk uitzien. Je koopt er een voor €1,95 en doneert hiermee €0,49.

Er zijn ook nog andere kantoorartikelen te bestellen: agenda, USB-stick, notitieboekje, set van 10 pennen, memoblok, stickertjes en magneetjes. Natuurlijk allemaal in Pink Ribbon stijl!


Ik heb lang niet alle items in de shop genoemd, dus als je graag alles wil zien kun je zelf even naar de webshop gaan.

Er zit tussen al deze producten vast wel iets dat je leuk zou vinden en al bestel je maar iets heel kleins, alle beetjes helpen! Als je nog meer informatie wilt over de stichting zelf of andere manieren waarop je kan helpen kun je naar de Pink Ribbon website gaan.

Er zijn ook nog andere winkels die spulletjes verkopen om deze stichting te steunen. In de webshop Pretty Please waar ik eerder een artikel over geschreven heb kun je ook een aantal items bestellen en ik heb gehoord dat ook de Blokker wat dingen in de winkels heeft liggen. 
Bij etos kun je ook elk jaar weer dingen kopen om de strijd tegen borstkanker te steunen en ook roept de etos elk jaar iedereen op om hun pink pink te lakken! Ze hebben zelfs een speciaal roze lakje in de winkel waarvan een bepaald bedrag naar Pink Ribbon gaat. Tussen mijn nail art challenges door heb ik nog kort een op Pink Ribbon gebaseerde Nail Art gemaakt met natuurlijk..


..een roze pink en een pink ribbon! Ik hoop dat iedereen op zijn eigen manier een steentje zal bijdragen om steeds meer en beter onderzoek te kunnen doen naar borstkanker en het bestrijden ervan, want bijna iedereen wordt er ooit in zijn leven mee geconfronteerd!

Heb jij al iets gedaan om Pink Ribbon te steunen?