vrijdag 28 oktober 2011

Nail Art Challenge #4

De marble nails hebben even op zich laten wachten, maar hier zijn ze dan eindelijk! Een tijdje geleden zag ik op veel blogs de marble zonder water en omdat zij bijna allemaal hadden laten weten dat het makkelijker was dan met water wilde ik dat eigenlijk doen. Ik ging het proberen, maar al snel kwam ik erachter dat het bij mij met water toch makkelijker ging en bovendien vind ik het resultaat wat mooier. So.. toch maar een water marble!
Dit zijn de lakjes die ik heb gebruikt voor mijn marble. Ik heb mijn nagels eerst gelakt met Catrice Snow Motion. Dan komen de kleuren mooier en feller uit en als er ergens geen nagellak opkomt is het niet zo dat er een stuk nagel te zien is. Het groene lakje is Run Forest Run, maar het is de oude versie. De nieuwe is volgens mij lichter en feller, maar zou je ook gewoon goed kunnen combineren. Het paarse lakje is Plum Play With Me. Maar voor een marble kun je zoveel leuke kleurcombinaties bedenken en maakt het ook helemaal niet zo uit welke lakjes je precies gebruikt!
Het is de tweede keer dat ik een water marble probeer. Mijn creatie wilde niet graag op de foto volgens mij, maar ik denk dat het wel duidelijk genoeg is. Ik vind hem best goed gelukt! Ik ga niet het hele water marblen uitleggen. Als je wil weten hoe het moet kun je op youtube genoeg filmpjes vinden, die - to be honost - duidelijker zijn dan wanneer ik het hier uit zou gaan leggen. Ik heb dus eerst mijn nagels wit gelakt en van elke kleur 2 druppels in het water laten vallen voor de marble. Ik hoor vaak dat mensen het zo'n troep vinden, maar dat snap ik eigenlijk niet zo goed. Ik tape mijn vingers tot dicht tegen mijn nagels aan in en als ik klaar ben trek ik het eraf en gooi ik het weg. Ook het bakje is goed schoon te maken, dus als jij weet waarom het een knoeiboel zou zijn let me know cuz i don't understand! 

Ik ben blij met het resultaat en ben dus ook blij dat ik deze challenge nog een paar daagjes heb uitgesteld. Ik denk dat het anders een erg rommelige marble was geworden. De kleurcombinatie vind ik ook leuk staan. Ik zou het niet snel zo uitkiezen, maar heb mijn ogen dicht gedaan en twee lakjes uit mijn Catrice stash gevist, want als je al meer artikelen van mij hebt gelezen weet je inmiddels dat ik van kleurtjes houd en dus slecht kan kiezen!

Heb jij wel eens een marble gemaakt? Met of zonder water?