dinsdag 11 oktober 2011

Nail Art Challenge #2

Het is weer tijd voor de tweede Nail Art Challenge: French Tips. Het is een beetje later dan ik eigenlijk gepland had, maar ik wilde het aantal posts over nagellak beperken en de limited edition lakjes van Catrice moest ik toch wel snel even laten zien. Die zijn namelijk zo de winkels uit. Sorry daarvoor maar nu.. Back to the challenge!
Ik wilde deze challenge niet al te ingewikkeld maken, maar ook weer niet te veilig voor een witte kleur kiezen. Daarom heb ik voor een van mijn favoriete kleurtjes gekozen. Een zeegroen kleurtje, die al eerder op mijn blog voorbij is gekomen in combinatie met de Essence Cracking Top Coat in het zwart. Ik heb het natuurlijk over I Sea You. Een van de kleurtjes die helaas uit het assortiment van Catrice verdwenen is. Er is wel een lakje voor in de plaats gekomen die er erg op lijkt. Dus als je dit kleurtje toch heel mooi vindt zou je daar eens naar kunnen kijken (Jade Is Not My Name).

Ik heb de tips met de hand gemaakt, dus zonder plakband of andere hulpmiddelen. Ik ben er best tevreden over. Het is niet super netjes, maar het had een stuk slordiger gekund natuurlijk. Ik vind een gekleurde french manicure een erg leuk effect geven, maar eigenlijk doe ik het bijna nooit. Ik ben van plan om na deze challenge wel vaker met verschillende kleurtjes te gaan experimenteren, want het is toch net wat meer bijzonder dan je nagels gewoon helemaal in één kleur lakken. En hoe meer je ermee oefent, hoe beter het waarschijnlijk zal gaan.

Ik ben zeker blij met het resultaat en vind het jammer dat het alweer zo snel van mijn nagels gehaald moet worden, maar op zich is deze nail art nog niet al te moeilijk te maken. Als de challenge voorbij is kan ik deze vast nog wel een keer maken of met andere kleurtjes afwisselen.

Wat vind jij van gekleurde french tips? Zou jij het zelf ook dragen?


Ik heb jullie hulp nog even nodig voor iets anders. De 4e challenge is marble nails en nu was ik wel benieuwd wat voor kleurencombinaties jullie mij zouden aanraden. Tell me in the comments!