zondag 4 september 2011

NOTD: Catrice I Sea You + Essence Cracking Top Coat

De cracking trend is een beetje voorbij, maar ik ben eigenlijk pas net begonnen. De Essence Nail Art Cracking Top Coats werden heel lang niet geleverd en ik greep steeds mis, maar ongeveer een maandje geleden had ik hem te pakken - finally! Ik heb de zwarte en witte allebei gekocht en vandaag zal ik jullie de zwarte in een NOTD laten zien.
Ik heb eerst twee laagjes aangebracht van I Sea You van Catrice. Een mooie groen/blauwe kleur die helaas uit het assortiment is verdwenen, maar wie weet kun je hem nog scoren uit een kortingsbak. Hij lakt fijn, dekt in twee lagen en droogt snel. Ik ben in ieder geval dol op deze kleur, maar ik had hem al vrij lang op mijn nagels en ik wilde toch weer iets anders, maar had geen zin om mijn nagellak er helemaal af te halen en weer opnieuw te lakken. Daarom besloot ik er een laagje cracking top coat in het zwart overheen te lakken, zodat ik weer even vooruit kon. 
Ik vind het een erg mooie combinatie! Er is een duidelijk contrast, maar het is niet too much. Je kunt met de cracking top coat ook verschillende looks maken. Op mijn wijs- en middelvinger heb ik bijvoorbeeld een dikkere laag aangebracht en op mijn pink en ringvinger een dunnere laag. Je ziet dat bij een dunne laag hij ook wat smaller crackt en bij een dikkere laag zijn de stukken wat groter. Hiermee kun je dus lekker veel experimenteren.

Ik ben erg blij dat ik deze top coat toch nog heb kunnen bemachtigen, want ik ben heel blij met het effect dat hij geeft. Zoals ik in dit geval ook heb gedaan is het gewoon heel leuk als je de kleur van je nagels een beetje zat bent en je het net een beetje wil opleuken zonder meteen je nagels opnieuw te moeten lakken. 

Een grote kans dat je Catrice I Sea You alleen nog maar kan vinden in een kortingsbak bij kruidvat, maar dan wel voor maar €1,25 waarschijnlijk. De Essence Cracking Top Coat is ook te koop bij kruidvat voor €1,79, lekker cheap! Hij is sinds de verandering in het Essence assortiment verkrijgbaar in 4 kleuren: zwart, wit, zilver en blauw.

Wat vind jij van cracking top coats?