woensdag 1 februari 2012

Essence LE Crystaliced

De Crystaliced Limited Edition van Essence had in veel filialen van kruidvat wat vertraging, maar uiteindelijk kwam hij in de meeste winkels gewoon nog te staan. Daardoor duurde het even, maar heb ik toch nog wat producten kunnen kopen en vandaag wil ik die aan jullie laten zien.
De Liquid Highlighter was volgens mij het meest gewilde product uit de collectie. Dat snap ik helemaal, want highlighters vind je niet zo makkelijk in drogisterijen en dan vaak al helemaal niet in vloeibare vorm. Ik gebruik zelf niet zo vaak een highlighter, maar deze wilde ik graag proberen, omdat hij niet zo duur was en de vloeibare vorm leek mij erg fijn en handig.
De highlighter zit in een pompje wat erg hygiënisch is en daarbij ook nog zorgt dat het goed te doseren is. Je kunt hem wat dikker aanbrengen voor een mooi wit/zilver shimmer effect, maar ook heel subtiel voor een lichte shimmer op je huid. Ik vind het effect van de highlighter erg mooi. Je hebt maar weinig nodig en hij blijft lang op z'n plek zitten. Zeker een fijne vloeibare highlighter voor een mooi laag prijsje van €2,49.
Een product wat volgens mij wat minder populair was, waren de nail art stickertjes. Het zijn ijskristalletjes voor op je nagels en passen nu zeker bij het koude weer van de afgelopen dagen. Ik had alleen gehoopt dat de stickertjes allemaal zilver of wit waren, maar het zijn zachte pastelkleurtjes. Toch heb ik er eentje meegenomen. Gewoon omdat ik van nail art houd en de stickertjes er toch wel heel schattig uitzagen. Deze heb ik alleen nog niet kunnen testen, maar als ze ongeveer hetzelfde zijn als de stickers uit het vaste assortiment dan blijven ze met een top coat eroverheen toch wel minstens een paar dagen zitten. Een velletje met deze stickertjes kost €1,29.
En natuurlijk kon ik het ook niet laten om een paar lakjes mee te nemen. De lakjes leken me niet heel geweldig, maar in de winkel zat er toch wel een mooie shimmer in een aantal lakjes. Op de dop staan ijskristalletjes en de flesjes zien er erg schattig uit. Ook het kwastje was bij beide lakjes prima! Ik heb 02 Ice Crystals On My Window en Ice Eyes Baby in mijn winkelmandje gedropt. De lakjes kosten beide €1,79.
Ice Crystals On My Window is een kleurtje dat ik waarschijnlijk niet zo vaak meer zal dragen. Het is een mooi crèmekleurtje in het flesje met een prach-ti-ge shimmer, maar jammer genoeg valt de dekking erg tegen. Het lakje is na drie laagjes nog niet dekkend en zelfs na een vierde nog niet. Op de foto heb ik vier laagjes op en het lakte hier en daar wel een beetje onregelmatig en streperig. Hierdoor droogt het allemaal erg langzaam en dat heb ik eigenlijk voor dit kleurtje niet echt over. De shimmer op je nagels valt namelijk ook helemaal niet op. Dus een beetje jammer, maar misschien is hij wel mooi als top coat over een ander lakje. Dat ga ik nog een keer uitproberen, want lakjes niet gebruiken, daar houd ik niet van!
Deze lak zag er in het potje ook erg bijzonder uit. Een pastelblauw kleurtje, ook weer met een mooie zachte shimmer, die de kleur net dat beetje meer bijzonder maakt. Zo'n kleurtje had ik nog niet in mijn stash en ik ben blij dat ik hem eraan toe heb mogen voegen. Ook de dekking valt bij dit lakje wel een beetje tegen, maar na drie laagjes is het lakje dekkend en ook het drogen viel wel mee. De eerste laag lakt wat streperig, maar met de tweede laag was alles gewoon weer strak en mooi. De shimmer is op je nagels heel subtiel, maar geeft een mooi glinsterend effect. Echt een beetje icy. Met dit lakje ben ik dus wel erg blij! Hij is niet perfect, maar voor dit kleurtje heb ik een laagje extra wel over.

Al met al een leuke, maar niet super-duper-fantastische limited edition. De oogschaduws en lipglosses had ik in de winkel getest en vond ik helemaal niet mooi. De nagelstickertjes zijn gewoon leuk en schattig om een keer uit te proberen. Houd je niet van gedoe met het lakken van je nagels en wil je graag goed dekkende lakjes, dan zou ik de lakken uit deze LE aan je voorbij laten gaan. Maakt je dit niet zoveel uit en vind je een van de kleuren toch wel erg mooi, neem er dan gewoon een mee om uit te proberen. De highlighter vond ik wel weer erg mooi en zeker ook fijn. Het is misschien wel gewoon een kwestie van smaak hoor, dus ga zeker even in de winkel kijken hoe alles er uitziet. En voor die miniprijsjes, hoef je het niet te laten liggen natuurlijk!

Essence Crystaliced LE is te koop bij Kruidvat en is nog maar beperkt verkrijgbaar. Veel van de schappen hier stonden nog vol, omdat de LE dus wat vertraging opgelopen had, maar ben toch maar snel, want OP=OP!

Heb jij iets van de Essence Crystaliced LE gekocht?