woensdag 22 februari 2012

Essence-Producten-Uit-Assortiment Hand- en Nagelverzorging

Alweer de laatste post met producten die uit het assortiment van Essence zullen verdwijnen. Ik had er toch meer spulletjes van dan ik van tevoren dacht. Ik heb gekozen om deze producten als laatst te laten zien en reviewen, omdat in het nieuwe assortiment van alledrie een vergelijkbaar product is opgenomen. Het gaat hier om twee nagelverzorgingsproducten en de handschoentjes.
De Nail & Hand Care Gloves zijn leuke pastelkleurige katoenen handschoentjes, die je aan kunt doen wanneer je een verzorgingsproduct hebt gebruikt op je handen en/of nagels. Ik gebruik ze altijd als ik mijn handen en nageltjes heb verzorgt voordat ik ga slapen. Zo weet ik dat niet mijn hele dekbed straks onder de crème of olie zit en kan het product beter intrekken. Klinkt goed toch?
De handschoentjes voelen lekker zacht aan en zitten bij mij prima, maar de maat is heel erg smal. Nu maakt dat voor mij persoonlijk niks uit, omdat ik hele lange smalle vingers hebt, maar ik denk dat best veel meiden deze handschoentjes niet zullen passen. Niet omdat hun handen of vingers dik zijn natuurlijk (of course not!), maar omdat deze handschoentjes echt geen gemiddelde maat hebben en eigenlijk veel te klein zijn. 
Zoals ik in de inleiding al zei, is er van dit product een vergelijkbaar handschoentje in het nieuwe assortiment opgenomen. Ik hoop dat ze de maat veranderd hebben, zodat meer mensen hier gebruik van kunnen maken, want het zijn fijne handschoentjes. Ik heb de nieuwe zelf niet gekocht, dus kan geen vergelijking maken. Maar wie weet gebeurt dat nog wel! De prijs weet ik niet meer precies, maar volgens mij kostten ze ongeveer 2 euro.
De Nail Oil uit het Essence assortiment zou je nagels moeten verzorgen en kalmeren. Ik heb niet echt moeilijke of erg droge nagelriemen of nagels, dus heel veel over de verzorgende werking kan ik niet zeggen. Het is een oranjekleurige olie, die je erg makkelijk kunt aanbrengen op de nagelriemen.
Het heeft een sponsapplicator, wat ik zelf erg fijn en handig vind. Dit product heb ik ook gekocht, zodat ik dan onderweg makkelijker mijn nagels zou kunnen verzorgen als ik daar behoefte aan zou hebben. Ik heb namelijk geen zin om mijn potje Lemony Flutter elke dag mee te zeulen. Hij maakt mijn nagelriemen wat soepeler en iets minder droog. Gewoon een prima nagelverzorgingsproduct, maar verwacht geen wondermiddel, maar dat hoeft van mij ook niet voor maar €1,99. Ook de nagelolie is in het nieuwe assortiment weer aanwezig in een ander verpakking en misschien ook wel met een andere formule.
En dan ten slotte nog de SOS Nail Care Balm. Deze rozekleurige balsem voor je nagels vind ik wel iets verzorgender dan de Nail Oil, maar is jammer genoeg wat minder praktisch en hygiënisch in gebruik. Het zit namelijk in een vrij hoog potje. Als ik er iets uit wil halen doe ik dat met een spateltje of klein lepeltje, want anders zit alles onder mijn nagels in plaats van erop! 
Op deze foto kun je zien dat het potje best hoog is en zeker als er al wat uit is, wordt het steeds moeilijker om er wat uit te krijgen zonder je nagels in de balsem te duwen. Op zich niet erg aangezien het product toch op je nagels moet, maar heb het liever meteen op de goede plek. Deze balsem in een potje kostte ook ongeveer 2 euro. 
Maar ik denk dat er ook nog goed nieuws is, want in het nieuwe assortiment is ook een soort balsem opgenomen, maar dan in een tubetje! Het probleem met de nagels zal dan niet van toepassing zijn en ook is het veel hygiënischer. Ik ben benieuwd of de verzorging van dat product net zo goed, of misschien zelfs wel beter is dan de SOS Nail Care Balm. 

Deze drie producten gebruik ik afwisselend. De gloves draag ik vaak 's nachts om mijn hand- en nagelverzorgingsproducten beter in te laten trekken, de Nail Oil neem ik regelmatig mee, omdat hij daar heel praktisch voor is. De balsem gebruik ik alleen niet zo vaak, omdat ik mijn Lemony Flutter heb en ik de verpakking alles behalve handig vind.

Welke producten gebruik jij om je handen en nagels te verzorgen?