zondag 5 februari 2012

Tag: 11 vragen

Bron Foto
Van Daily Love Beauty kreeg ik deze leuke tag! Ik zal niet alle regels precies volgen, maar toch vond ik het leuk om de vragen die ik gekregen heb te beantwoorden. Bedankt voor de tag Daily Love Beauty!

Bij deze tag moet je eerst 11 dingen over jezelf vertellen en daarna 11 vragen beantwoorden, die degene die jou getagged heeft, heeft bedacht. Een leuke manier om eens iets meer over mezelf te vertellen toch?

11 dingen over mezelf

  • Ik hou van bellenblaas! Ik spaar potjes en heb er al een hele hoop. Elke keer als ik op vakantie ga koop ik bijvoorbeeld een nieuwe in dat land of de stad waar ik naartoe was geweest. Erg leuk als aandenken aan een leuke vakantie en bellen blazen is ook gewoon heel leuk om te doen!
  • Ik eet heeel veeel koekjes. Thuis is mijn bijnaam koekiemonster en ik geef ze geen ongelijk. Ik eet nou eenmaal graag koekjes in alle soorten en maten. Misschien een keer een koekiemonster nail art maken? 
  • Ik studeer aan de PABO en heb al in een aantal verschillende groepen stage gelopen: groep 1/2, groep 3 en groep 6/7. Vanaf morgen start ik in groep 5 en ik kan eerlijk zeggen dat ik nog helemaal geen voorkeur heb. Ik vind alles tot nu toe erg leuk!
  • Ik heb een paar weken geleden mijn performance assessment gehaald! Ik had het hier op mijn blog al genoemd en bedankt voor alle succeswensen meiden. Het heeft geholpen want ik heb hem in the pocket! Nu moet alleen nog maar mijn deelportfolio worden goedgekeurd en dan heb ik dit eerste half jaar ook weer compleet afgerond.
  • Ik ben een echte theeleut. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik minstens twee bekers thee drink.
  • Ik ben samen met nog een ander meisje de enige in mijn klas zonder smartphone. Ik heb er geen behoefte aan en het is voor mij op dit moment gewoon te duur. Ik gebruik mijn mobiel nu ook amper. Dat geld gebruik ik liever voor leuke beautyspulletjes!
  • Ik kan niet goed tegen heel open eindes bij films. Ik wil in ieder geval een beetje een idee hebben van  hoe de afloop van het verhaal is.
  • Ik houd helemaal niet van sausjes en mayonnaise en al die dingen die je bij eten doet. Ik vind dat je er als iets lekker is van zichzelf, gewoon niks bij moet doen. Ook vind ik de meeste sausjes en dergelijke gewoon niet lekker.
  • Ik heb vanaf dat ik zelf in groep 5 zat tot 4 jaar geleden een bril gehad en mocht toen eindelijk van mijn ouders lenzen. Wat was ik toen blij zeg!
  • Ik ben een trouwe kijker van As The World Turns en vind het verschrikkelijk dat het bijna afgelopen is! Ik ga echt niet weten wat ik moet doen elke doordeweekse dag tussen 5 en 6 als ik op het eten zit te wachten. What to do? Help me please!
  • Ik durf NIET te fietsen als het gesneeuwd heeft. Ik vind het gewoon al eng als ik op het journaal allemaal mensen zie die door de sneeuw fietsen. Not my thing!
Een beetje uitgebreid misschien, maar nog een feitje over mij: ik ben goed in lange verhalen typen, terwijl het ook korter kan! ;) En dan nu op naar de vragen van DLB.

11 vragen van DLB

Aan welk liedje heb je de meeste (positieve of negatieve dat mag je zelf kiezen) herinnering?
Ik denk dat ik dan Pencil Full Of Lead van Paolo Nutini kies. Gewoon omdat dat liedje mij herinnert aan de geweldige dag op Festival Mundial waarbij ik hem ein-de-lijk live gezien heb! I love him!

Wat is je droomhuis?
Ik heb niet echt een idee bij een droomhuis. Als ik maar een beetje ruimte heb en het gezellig in kan richten met wat leuke vrolijke kleurtjes ben ik al gauw tevreden. Als het maar voelt als mijn thuis vind ik het helemaal perfect!

Speel je instrumenten?
Spelen is een groot woord. Ik kan wel een beetje piano/keyboard, maar daar houdt het wel bij op. Ik houd wel erg van zingen. Ik doe het te weinig om het goed te kunnen, maar op zich kan ik best een beetje zingen. Mijn zus is alleen wel veeel beter, maar ja, zij zingt ook elke week in een koor ;)

Welk klusje haat je?
Afwassen, omdat het al een aantal keer mijn perfect gelakte nageltjes heeft verknald! En nee, wij hebben hier thuis nog geen afwasmachine..

Als je een miljoen wint, wat zou je met het geld doen?
Een leuk huisje kopen, op vakantie gaan naar een ver warm land en een aantal beautydingetjes kopen, die ik nu niet koop omdat het veeel te duur is. Ook zou ik een deel van mijn geld aan goede doelen geven. Vooral de goede doelen voor kinderen spreken mij natuurlijk erg aan! Ik zou zoveel dingen met dat geld willen doen, dat ik er zowat een heel artikel over zou kunnen schrijven.

Wat is je favoriete seizoen en waarom?
Ik heb niet echt een favoriet seizoen, maar het fijnst vind ik als het lekker warm is, maar niet hittegolf-heet en als het niet regent. Vooral regen vind ik echt verschrikkelijk! Ik heb het liever een beetje koud dan dat ik in een stortbui (of miezerbui, je wordt er soms gewoon even doorweekt van) terecht kom. 

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik ben begonnen met bloggen om mijn passie voor beauty met anderen te kunnen delen. In mijn omgeving waren maar weinig mensen die hiermee bezig waren en toen kwam ik in de beautyblogwereld terecht. Eerst nog alleen als lezer, maar eigenlijk leek het me ook erg leuk om mijn ervaringen te delen, dus toen was mijn eigen beautyblog een feit! En het leek me ook heel erg leuk, omdat ik schrijven gewoon heel erg tof vind!

Hoe kwam je op de naam van je blog?
De naam van mijn blog. True Colours Of Beauty. Ik wilde sowieso graag iets met beauty, omdat dit toch wel het hoofdonderwerp van mijn blog is. Ik houd van veel verschillende kleurtjes, dus vandaar de colours. En mijn naam Vera, betekent ware/waarheid, dus vandaar het woord true. Begrijpen jullie het nog?

Wat is een slechte eigenschap van jou?
Een slechte eigenschap. Ik denk dat ik dan zou zeggen dat ik vaak dingen op het laatste moment doe, ook als ik er eerder gewoon tijd voor heb. Mijn nagels lakken doe ik wel eens 's ochtends 5 minuten voordat ik moet rennen naar de bushalte, terwijl ik de avond ervoor gewoon op de bank voor de tv heb gehangen en ook voor schoolverslagen geldt hetzelfde. Als de deadline op een dag staat lever ik het zeker niet voor die dag in en meestal ook nog 10 minuten voor de uiterlijke tijd. Wat dan weer wel zo is, is dat het me altijd lukt om het op tijd af te krijgen en het dan ook gewoon goed is. Ik werk gewoon goed en snel op het laatste moment, maar als je samen moet werken kan dit wel lastig zijn, dus toch zou je het een slechte eigenschap kunnen noemen.

Wat is momenteel je favoriete liedje?
Ahhh, die is moeilijk! Ik zal dan toch gaan voor The A-team van Ed Sheeran. Ik vind het een super mooi liedje en ook de rest van zijn album is erg leuk. Zeker een aanrader als je van wat rustigere, maar wel leuke liedjes houdt!

Welke bijnamen heb je allemaal en wat vind je ervan?
Veer, Veertje, Bubbles en Koekiemonster natuurlijk. Ik vind bijnamen meestal wel prima, behalve als mensen het doen om je te kwetsen. Veer en veertje komen natuurlijk gewoon van mijn naam, bubbles van het bellen blazen en koekiemonster natuurlijk door het veel eten van koekjes.

Nog een keer bedankt Daily Love Beauty voor de tag en ik vond de vragen heel erg leuk om te beantwoorden. Ik ga geen meiden taggen, omdat ik deze tag al op zoveel blogs voorbij heb zien komen dat ik geen idee heb wie hem nog niet heeft gehad. 

Wat zou jij doen als je 1 miljoen euro wint?