zondag 21 augustus 2011

De Prins Op Het Verkeerde Paard

Jill Mansell is een zeer bekende Engelse schrijfster die al veel boeken op haar naam heeft staan. Elk boek dat ze uitbrengt wordt een succes en natuurlijk kon ik niet achterblijven en moest ik ook een boek van haar lezen. De prins op het verkeerde paard is het eerste boek van Jill Mansell dat ik heb gelezen, maar ik heb er nog een aantal meer in mijn boekenkast staan. Haar boeken zijn razend populair, maar vind ik dit boek ook zo leuk? Lees verder om hierachter te komen!
De hoofdpersoon in het verhaal is Maddy Harvey. Je zou denken dat het verhaal dan ook vooral over haar gaat, maar eigenlijk gaat het over het hele dorp waar zij woont. Maddy wordt smoorverliefd op Kerr McKinnon, maar tussen hun families zijn al een lange tijd problemen, waardoor het erg moeilijk wordt voor ze om samen te zijn. Echter niet alleen Maddy en Kerr kampen met relatieproblemen. Het hele dorp lijkt er last van te hebben. En zoals je hierboven kunt lezen, loopt het een en ander uit de hand..
Ik zal jullie niet veel meer vertellen over het verhaal, omdat ik natuurlijk niet teveel wil verklappen! But did i like it? Het begin van het boek is een beetje verwarrend, heel veel verschillende namen zonder dat je weet wie het eigenlijk zijn. Ik snapte nog heel weinig van het verhaal, maar heb doorgezet en langzaam werd alles steeds duidelijker. Het was dus even moeilijk om in het boek te komen, maar toen ik eenmaal in het verhaal zat wilde ik ook weten hoe het af zou lopen. 
Af en toe was het verhaal wel wat voorspelbaar - maar is dat met chicklits niet gewoon bijna altijd? - en toch ook wel onrealistisch - maar dat kan ook wel eens leuk zijn! Ik moet wel zeggen dat het boek wel heel plotseling tot zijn eind kwam. Dat had misschien wel wat beter uitgewerkt kunnen worden. Niet dat je informatie mist over bepaalde personen, maar alle verhaallijnen worden gewoon in maar een paar hoofdstukjes afgerond. 
De schrijfstijl van Mansell vind ik heel fijn om te lezen, dus die boeken die ik nog in de kast heb staan zullen er zeker ook wel eens uitkomen! Een boek vol humor en romantiek, dat - na de eerste wat onduidelijke hoofdstukken te zijn doorgekomen - heel prettig wegleest. 
Al met al dus een leuk boek met een verwarrend begin en een plotseling eind, maar zeker een leuk boek om te lezen! 

De pockets van Jill Mansell zijn te koop in zo'n beetje alle boekhandels en kost rond de 8 euro. Niet duur dus voor zo'n 340 pagina's!

Heb jij wel eens een boek van Jill Mansell gelezen? En wat vond jij er van?