zaterdag 20 augustus 2011

Mijn Top 5: Gezichtsmaskers

In Mijn Top 5 laat ik jullie vijf van mijn favorieten zien. Dit kan over vanalles gaan. Van mascara tot film, van douchcrème tot webshops. In dit eerste artikel zal ik mijn favoriete gezichtsmaskers met jullie delen. Ik gebruik regelmatig een maskertje - een heerlijk verwenmomentje! - en heb er dan ook altijd wel een aantal in huis. Ik houd van het uitproberen van nieuwe soorten, maten, kleuren en geurtjes, maar toch heb ik er een aantal, die ik af en toe weer opnieuw koop, omdat ik ze erg fijn vind!
5. Dr. van der Hoog Mango Meloen Masker €2,05
Op de laatste plaats in mijn top 5 staat dit frisse maskertje van het bekende merk Dr. van der Hoog. Het is een doorzichtige gel, die erg fris voelt op de huid - erg fijn op wat warmere dagen. Het maakt mijn huid lekker zacht. 
4. Esse Clay Mask
Dit masker heb ik een tijd geleden een keer gewonnen op CosmOpinie. Het is een heel stevig kleimasker - dat kom ik niet vaak tegen bij gezichtsmaskers - en wordt niet hard. Je krijgt er een zacht en schoon huidje van! Ook ruikt hij lekker, dus een geweldig product, maar nu komt het grote minpunt: een potje kost meer dan 30 euro en daar kun je dan geloof ik 4 of 5 keer mee doen. Dat is de rede dat ik dit gezichtsmasker niet meer opnieuw gekocht heb. Het behoort tot mijn favorieten, maar ik vind het gewoon te duur.
3. Dr. van der Hoog Zuiverend Scrub & Masker €2,49
Het tweede maskertje van dit merk in dit lijstje, maar deze is bijzonder, omdat er ook een scrub bij zit. Hij is wel net even wat duurder, maar dan heb je een 2-in-1-product. De scrub en het masker zijn allebei heel fijn en zorgen ervoor dat mijn huid goed gereinigd en verzorgd wordt. De andere twee scrub & masker van Dr. van der Hoog zijn ook fijn!
2. Dr. van der Hoog Honing Peel-Off Masker €2,05
Oeps, Dr. van der Hoog again! Ik kan het niet helpen. Eigenlijk heeft geen enkel maskertje van dit merk mij teleurgesteld. En zo ook deze niet! Ik heb hem pas sinds kort ontdekt, maar heb dit peel-off masker toch al een aantal keer opnieuw gekocht. Het is een licht plakkerige gel die je aanbrengt op je gezicht. Als het masker helemaal is opgedroogd kun je het er zo aftrekken. Hij wordt goed hard en je hoeft niet 1000 verschillende stukjes masker van je gezicht af te trekken. Een aanrader! 
1. Queen Helene Mint Julep Masque
En nu mijn meest favoriete masker! Dit is een veelbesproken masker dat ik nog maar een korte tijd in mijn bezit heb. Het Mint Julep Masque heeft lang op mijn wishlist gestaan, maar een aantal weken geleden heb ik hem dan eindelijk besteld bij de webshop Pretty Please, omdat hij daar in de aanbieding was (volgens mij is hij nu permanent in prijs verlaagd - not sure though!). Je krijgt een grote tube met een geweldig product! Met het masker op ruik je naar een pepermuntje en je kunt goed zien wanneer het masker hard geworden is. Het masker is namelijk als je het aanbrengt donker groen en wordt licht groen wanneer het opdroogt. Het maakt mijn huid schoon en zacht en na het meerdere keren gebruikt te hebben ziet mijn huid er zelfs mooier uit. Dit masker helpt bij mij het best tegen puistjes. Dit wordt zeker een re-buy!

Dit waren mijn 5 favorieten. Wat zijn jouw favoriete gezichtsmaskers?