maandag 15 augustus 2011

Review: Garnier Hydralock 24H Bodymilk

Bodylotions. Ik - en met mij vast vele anderen - heb er veel in mijn bezit. Maar het is er nu eentje minder geworden, want mijn Garnier Hydralock 24H Bodymilk is op! Tijd voor een review dus..


Hydralock is een bodylotion voor de normale tot droge huid. Garnier beweert dat door de formule met 5% Hydro-urea het water in de huid wordt vastgehouden en een optimale hydratatie wordt gegarandeerd. Dit bestanddeel zou moeten werken als een van nature aanwezig element in de huid. Het product belooft een 24 uur lange hydratatie, zachtheid en soepelheid en zou de huid zichtbaar veranderen in 8 dagen. Mooie beloftes, maar worden ze ook nagekomen? 


De verpakking (het is een oude verpakking) is met zijn witte fles en blauw en groene accenten vrij simpel, maar dat vind ik eigenlijk wel iets hebben. Ik vind het een mooie strakke verpakking zonder al te veel poespas. Ook zit er erg veel in een fles, wel 400ml! 


De dop sluit goed, zodat deze - wat ik bij andere bodylotions wel soms heb - niet zomaar open kan gaan. Soms vind ik het alleen wel moeilijk om lotion uit de fles te krijgen. De substantie is redelijk dik en hoe minder product er in de fles zit, hoe moeilijker ik het eruit krijg. Je kunt de fles ook niet op z'n kop zetten. Manieren om dit op te lossen zijn, hem liggend te bewaren of voor gebruik de fles schudden, zodat er product bij de dop komt en je het er makkelijk uit kan knijpen.


De geur van het product doet me een beetje denken aan zonnebrandcrème. Hij ruikt sterk en de geur blijft lang hangen. 
Ondanks de witte, stevige substantie smeert de lotion wel goed uit en is hij goed te verdelen over je huid. Hij is wel erg vettig en na het insmeren blijft het vettige gevoel hangen. Je blijft het zelfs zien op je huid! Dit trekt natuurlijk nog wel weg, maar dit duurt toch zeker wel een aantal uurtjes. Daarom breng ik deze lotion het liefst aan voordat ik ga slapen. Een licht glanzend huidje is mooi, maar ik hoef niet super shiny de deur uit.

De lotion hydrateert goed en maakt mijn huid zeker zacht! Ik heb vrij ruwe ellebogen en na een week lang elke dag smeren met deze bodylotion voelen ze weer soepel en zacht aan. Het product maakt mijn huid dus wel degelijk soepel, zacht en gehydrateerd - bye bye droge plekjes! 

Ik zou deze bodylotion zeker aanraden. De verpakking is af en toe een beetje irritant en het laat een vettig laagje achter, maar op de manier hoe ik hem nu gebruik heb ik hier vrijwel geen last van. Ik heb geen erg droge huid, maar met de hydratatie zit het zeker goed! Ik denk dat deze bodylotion zelfs geschikt zal zijn in de winter en dus ook voor de droge huidjes onder ons. 

Garnier Hydralock 24H Bodymilk is te koop bij drogisterijen en kost €5,99 voor een fles van 400ml.