donderdag 18 augustus 2011

Essence LE Ballerina Backstage Blush Soufflé

De LE Ballerina Backstage sprak me eerst niet zo aan, maar toen ik de collectie tijdens mijn wekelijkse kruidvat bezoek bekeek heb ik toch twee producten mee naar huis genomen. Een daarvan was de blush soufflé, omdat ik alleen poederblushes heb en ik wel eens iets anders wilde uitproberen zonder er meteen een fortuin aan uit te geven. Maar wat vind ik er nu eigenlijk van?   
De verpakking vind ik er leuk uit zien. Lekker simpel, maar wel stijlvol. Alleen is uiterlijk jammer genoeg niet alles. De verpakking is namelijk erg onhandig als je lange nagels hebt. Ik kon er geen product van op mijn vinger krijgen zonder ook wat met mijn nagel mee te schrapen. Erg irritant vind ik dat!
Deze blush is maar in één kleur te verkrijgen "Prima Ballerina" en je krijgt 6,1g product in dit schattige potje.
De kleur sprak me op het eerste gezicht erg aan. Het is een lief licht roze kleurtje, dat het waarschijnlijk vooral goed zal doen op een lichte huid. Zo'n kleurtje had ik volgens mij nog niet in mijn stash.
Hier zie je de mousse-achtige structuur het best. Het blend makkelijk in je huid en het ziet er erg natuurlijk uit. Soms een beetje te natuurlijk..
Hier zie je de blush aangebracht op mijn huid. Ik heb nogal een licht huidje (ja, wat wil je als het in NL bijna de hele zomer regent!) en op mijn huid zie je de blush best goed. Hij is goed op te bouwen en je krijgt een erg subtiel roze tintje op je wangen. Toch zal deze blush voor wat donkerdere huidjes niet zo geschikt zijn. Ik denk dat hij dan namelijk bijna niet te zien is. Misschien was het leuk geweest als de blush ook nog in een andere wat donkerdere kleur was uitgebracht, maar wie weet doen ze dat wel in de toekomst! De blush blijft niet zo erg lang zichtbaar op de huid, dus bijwerken is helaas wel nodig, maar gelukkig is deze blush dankzij de structuur wel fijn aan te brengen en in de huid te blenden, dus dat is dan ook zo gepiept!

Al met al is dit een leuk hebbedingetje uit de collectie, maar ik ben er niet erg enthousiast over. Gelukkig heb ik een licht huidje en zal ik hem in de winter (wanneer mijn huid dus nog lichter is) wat vaker gebruiken, omdat hij dan beter zichtbaar zal zijn. Heb je een donkerdere huid, dan zou ik je aanraden deze blush gewoon lekker te laten liggen in de winkel. Ook als je lange nagels hebt is dit niet het handigste product dat je kunt gebruiken. 

De Ballerina Backstage LE van Essence is nog een tijdje te koop, maar als je nog wat van deze collectie wil hebben moet je wel snel zijn, want als het product weg is, zal het niet meer terugkomen. De blush soufflé kost €2,79 en is te koop bij kruidvat.

Morgen komt een artikel online over het tweede product dat ik heb gehaald van deze collectie. Heb jij al wat van deze collectie kunnen scoren?