zondag 29 januari 2012

Catrice-Producten-Uit-Assortiment Nagellak #5

En daar zijn ze dan: de aller- aller- aller- laatste lakjes van Catrice die ik jullie wil laten zien, omdat ze uit de schappen gaan verdwijnen. Vandaag nog één Ultimate Nail Laquer, een lakje uit de Ultimate Nudes-lijn en de Prismatic Effects Top Coat.
Om te beginnen met het enige lakje waarvan ik een back-up heb gekocht: Snow Motion. Dit is namelijk zo'n beetje het enige witte budget lakje dat makkelijk in winkels verkrijgbaar is en ook echt dekt na een paar laagjes. Zo'n kleurtje kan eigenlijk niet ontbreken in de stash van iemand die van nail art houdt. Ik gebruik deze regelmatig als ondergrond voor nail arts, zoals bijvoorbeeld water marble, zodat de kleuren mooi fel overkomen. Hij dekt in drie vrij dunne laagjes en lakt soms een beetje streperig. De strepen verdwijnen voor het grootste deel uiteindelijk. Hij lakt dus niet heel erg fijn, maar voor het resultaat heb ik dat zeker over. Het zonder nail art dragen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, maar zal ik vast ook nog wel een keer doen!
Dit zachtroze kleurtje, Mona Lisa Is Staring Back, heb ik gekocht door de prachtige gouden shimmer die het lakje heeft. Op de foto hierboven kan je het goed zien. Het is een lakje uit de Ultimate Nude-lijn en dus ook echt een nude-kleurtje. Ik ben niet zo weg van nudekleurtjes, ik hou meer van knalkleurtjes, maar door de shimmer vond ik hem toch wel heel bijzonder.
De shimmer is in het echt nog wel iets meer aanwezig, maar hij blijft subtiel. Het is en blijft een nude kleurtje, dus ik had ook niet verwacht dat hij helemaal zou dekken, maar toch viel het resultaat mij erg mee. Ik heb op de foto 3 dunne laagjes aangebracht en je ziet mijn nagel er nog wel een beetje doorheen. Nog een dun laagje had dus gekund, maar toch vind ik het effect van het lakje zo wel mooi. Ook zou je gewoon één laagje kunnen aanbrengen voor een licht french manicure effect, alleen dan moet je wel goed proberen het even aan te brengen. Bij mij ging het eerste laagje best lastig, omdat op sommige plekken veel lak kwam en andere waren weer heel doorzichtig. Door de gouden shimmer vind ik het een erg mooi lakje, maar als je niet zo geduldig bent of 100% dekkende lakjes wil, zou ik deze laten liggen. Ik denk dat ik dit lakje eens ga proberen met een zootje glitters erover heen. Ik krijg het idee dat ook dat een mooie manier kan zijn om dit lakje te dragen.
En dan ten slotte heb ik nog de Prismatics Effect Top Coat. Een top coat die erg lijkt op Time For Reflection, een van de Special Effect Toppers van Essence. Het is een parelmoerkleurige basis met een blauwe gloed, die je over een ander lakje aan kan brengen. Tijd om veel verschillende kleuren uit te proberen had ik niet, maar toch wilde ik het effect op verschillende kleuren laten zien. dus heb ik op elk van de vier vingers op de foto een andere kleur aangebracht. Van boven naar onder: Essence Applause, Applause (Circus Circus), Catrice Run Forest Run (nieuw), Essence My Sparkling Acrobat (Circus Circus), Catrice Snow Motion. 
Je kunt zien dat de blauwe gloed niet al te subtiel is. De rode kleur wordt een beetje getransformeerd tot paars, wat best een mooi effect geeft. Alleen vind ik het jammer dat hij een beetje onregelmatig aanbrengt. Op sommige plekken gaf hij bijna geen blauwe gloed en andere wel.
Bij Run Forest Run, het groene kleurtje, vind ik het effect het mooist. Hierbij werd de kleur wel een beetje veranderd, maar niet compleet anders. De foto geeft precies weer hoe het effect in het echt was. Erg mooi vind ik!
Bij de zwarte basislak kun je het best zien dat de blauwe kleur in het lakje niet heel subtiel is. De zwarte kleur wordt helemaal overschaduwd en het is ineens een donkerblauwe kleur geworden. Ook hier zie je de onregelmatigheid. Bij de witte zie je op de foto weinig en in het echt was het effect ook minimaal. Er kwam een erg lichte blauwe gloed, maar die was te licht om goed op de foto te krijgen. Hoeveel blauw je ziet ligt dus zeker ook nog aan de basiskleur die eronder zit.
Een leuke aparte top coat, maar je moet wel even wat dingetjes uitproberen om de mooie combinaties te vinden. Het effect op de zwarte en rode lak vind ik op zich best mooi, maar niet super-duper-prachtig. De top coat over de groene kleur vind ik dan wel weer een geslaagde combinatie, die ik zeker een keer ga dragen. Als je het leuk lijkt zou je hem kunnen kopen en dan gewoon lekker wat spelen met basiskleuren om erachter te komen wat je zelf het mooist vindt.

Alledrie deze Catrice lakjes zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €2,49. Nu zijn ze echter met 50% korting te koop, omdat ze uit het assortiment zullen gaan. Ben snel als je er nog eentje wil halen, want ik denk dat ergens de komende dagen deze lakjes overal wel uitverkocht zullen raken.

Ben jij benieuwd naar de nieuwe lakjes die in het assortiment van Catrice zullen komen?