zaterdag 21 januari 2012

Veel Opgemaakt

Een tijd geleden kocht ik veel, maar maakte ik eigenlijk bijna nooit producten op. Maar ja, uiteindelijk als je op gaat ruimen kom je erachter dat je veel te veel spullen hebt! Daar wilde ik verandering in brengen en ik ben druk bezig geweest met het opmaken van beautyproducten. Ik ben al best een eindje op weg en heb de afgelopen weken al heel wat opgemaakt. Het leek me wel leuk om jullie dit te laten zien.
1. Bourjois Maak me zacht! Douche Scrub. Dit is erg lang mijn favoriete doucheproduct geweest, maar ja dan koop je met aanbiedingen een aantal flessen in en dan ontdek je andere producten. Gevolg: Volle flessen die je niet meer gebruikt. Dit is de eerste van de twee die leeg is en het is op zich wel fijn om een keer een product te gebruiken zonder zuinig te moeten zijn. Het is een scrub en douchegel in één wat natuurlijk erg handig is en maakt je huid, zoals de naam ook al zegt, lekker zacht!
2. Garnier Essentials Oogreinigingslotion. Die is al wel vaker langsgekomen op mijn blog en aangezien ik bijna elke dag oogmake-up draag en altijd deze lotion gebruik om het af te halen maak je er nu eenmaal eens in de zoveel tijd een op. Een nieuwe staat alweer klaar, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
3. Dove Beauty Body Milk Dry Skin. Dove heeft zijn verpakking al lang weer veranderd, maar ik had nog een oude variant in de kast staan. Nu heb ik hem opgemaakt. Dove blijft een erg fijn merk voor mij. Zachte geuren en fijne producten!
4. Got2Be Anti-frizz lotion. Deze lotion voor je haar beschermt het haar tegen de hitte van de föhn of stijltang en vermindert pluis. Ik heb slag/krullen in mijn haar en het pluist af en toe (vooral na het douchen) behoorlijk en deze lotion haalt de meeste pluis wel weg. Deze heb ik ook nog een aantal op voorraad, maar ook die gaan nog een keer op hoor!
5. Batiste Dry Shampoo. Droogshampoo is gewoon iets dat ik in huis moet hebben. Niet dat ik het vaak gebruik, maar als ik het nodig heb is het onverwacht en heb ik het dus ook wel meteen nodig. Toch vind ik hem wel aan de prijzige kant, omdat hij wel snel op gaat. Ik zit eraan te denken om na mijn volgende en laatste spuitbus die van Lush te gaan halen.
6. Taft Hairspray. Deze had ik alleen maar omdat het een kleine verpakking is voor op vakantie. De haarspray zelf is ok, maar ik vind hem niet zo fijn als die van Garnier die ik nu heb. Opmaken en weggooien dus!
7. Vita Verde Rozenwater. Deze fles had ik gekocht toen ik op vakantie was afgelopen zomer, maar ik wilde toch meer de real deal, heb deze opgemaakt en een flesje puur rozenwater gekocht bij Erica. Hier komt binnenkort nog een keer een artikel over. Ik heb het gebruikt op mijn gezicht en in mijn haar. 
8. Etos Wattenschijfjes. Dit is echt zoiets dat je vaak opnieuw moet kopen en dus ook vaak opmaakt. Gezicht schoonmaken en nagellak afhalen. Allebei activiteiten die ik zeer regelmatig moet doen en daarbij heb ik nu eenmaal deze wattenschijfjes nodig. Ik denk dat ik één zo'n zakje in een week of 2 leeg heb.
9. Dove Repair Therapy Intense Repair Shampoo. Over de lijn waar dit product uit komt, komt snel een review, want deze producten heb ik inmiddels goed kunnen testen. De mini had ik al en is de rede geweest dat ik de hele lijn wilde. De mini is dus inmiddels op, maar de fullsize heb ik al in de douche klaargezet.
10. Kruidvat Nail Polish Remover Non Acetone. Nagellakremover zonder aceton is iets wat ik al-tijd in huis heb. Of ik nu swatch voor mijn blog of gewoon mijn nagels van een leuk kleurtje wil voorzien, ooit moet het er een keer af! Deze is van de soorten die ik geprobeerd heb nog steeds het fijnst en helemaal niet duur! Ik heb nu een grote fles klaarstaan.
11. Catrice Infinite Matt Foundation. Als ik foundation draag is het eigenlijk bijna altijd deze. Hij is licht genoeg en werkt gewoon fijn. De nieuwe stond alweer klaar en ik denk dat er nog veel meer zullen volgen. 
12. Etos Kohl Potlood Black Waterproof. Het etos waterproof oogpotlood is al een tijd mijn favoriet. Hij blijft goed zitten en heeft een mooie zwarte kleur. Ik ben niet zo dol op de make-up van de etos, maar dit potloodje blijft een van mijn favorieten. Hij was nog niet helemaal op, maar hij was gewoon te klein en niet zo fijn meer en voor €1,99 heb je zo weer een nieuwe.
13. Max Factor False Lash Effect Fusion Mascara. Deze mascara heb ik nog maar net ontdekt, maar ik vind hem erg fijn. Mascara's maak ik altijd na ongeveer 3 maandjes op, omdat ze dan gewoon weggegooid moeten worden en vaak zijn ze dan ook gewoon ver leeg en merk je als je een nieuwe gebruikt dat het effect ook achteruit was gegaan in de loop van de tijd. Een tijd geleden had ik altijd een stuk of 3 mascara's tegelijk in gebruik, maar nu vind ik dat zonde, dus heb ik met mezelf afgesproken er maar 1 (2 bij een budgetvariant van Catrice of Essence) tegelijk open te mogen hebben. 
14. Vaseline Lip Therapy Original. Dit blikje met Vaseline heb ik ook altijd in huis en ook de andere soorten heb ik of heb ik ooit gehad. De laatste tijd draag ik overdag veel vaker lipstick en misschien lipgloss,  dus gebruik ik lippenbalsem bijna alleen maar voordat ik ga slapen. Toch is het me gelukt weer een blikje leeg te maken.
15. Gosh Mattifying Pressed Powder. Deze transparante poeder maakt ik op totdat ik er he-le-maal niks meer uit kan vegen met mijn kwast! Ik heb er al een aantal versleten en zal er zeker nog een aantal kopen. De eerste poeder die bij mij matteert en ook echt transparant is, in plaats van dat alleen maar beweert.
16. Essence Nail Polish Corrector Pencil. Dit hulpje bij het netjes lakken van je nagels is eigenlijk niet echt makkelijk op te maken. Er zit bij mij altijd nog remover in, maar de stiftjes zijn op, dus dan koop ik een nieuwe. Jammer dat ze geen pakketjes met een paar stiftjes verkopen, dan zou ik die kunnen kopen in plaats van steeds een nieuwe pencil. 

Dit was een groot deel producten die ik opgemaakt heb in de afgelopen 1,5e maand, maar zeker niet alles. Sommige producten waren voorraden die ik op wilde maken en andere waren favorieten die ik zoveel gebruik dat ik ze steeds weer opmaak en nieuwe koop. Van een aantal van deze producten zal binnenkort nog wel een keer review verschijnen.

Wat heb jij in de afgelopen maand allemaal opgemaakt?