zondag 1 januari 2012

Looking Back: Beauty

Bron foto
Het nieuwe jaar is alweer begonnen maar toch moet ik nog even terugkijken op 2011, want ik heb jullie mijn favoriete beautyproducten nog niet laten zien. Ik heb mijn nog totaal niet goed georganiseerde stash doorzocht en heb wat producten uitgekozen die ik het afgelopen jaar regelmatig met plezier gebruikt heb. Het was nog best lastig om keuzes te maken, maar hier komen dan mijn favoriete producten van 2011!
Al mijn favorieten bij elkaar. Zie jij er favorieten van jou tussen zitten? Het is toch nog best veel geworden, maar ik heb echt producten gekozen die ik veel gebruikt heb en ook opnieuw zou kopen wanneer zij op zijn in 2012.
Eerst de make-up spulletjes. De Catrice Infinite Matt Foundation is een foundation die licht genoeg is voor mijn lichte huid, goed genoeg dekt voor de rode vlekjes op mijn huid, maar er wel natuurlijk uitziet. Makkelijke keus is het dan toch?
Bij de foundation gebruik ik toch ook nog altijd een beetje Gosh Mattifying Pressed Powder. Deze poeder is transparant en geeft dus geen kleur af. Hij matteert erg lang en houdt mijn gecombineerde huidje in bedwang overdag. 
In 2011 ben ik eigenlijk regelmatiger blush gaan gebruiken en de Catrice Defining Duo Blush in de kleur Peach Sorbet is een prachtig, subtiel perzikkleurtje.
De blauwe Vaseline Lip Therapy is al twee jaar mijn favoriet. Ik smeer mijn lippen hier elke avond voor het slapen gaan mee in en ik word wakker met erg zachte lippen! Ik heb hier ook altijd een potje van in mijn tas zitten.
Overdag draag ik vaker mijn Sleek Pout Polish in de kleur Electro Peach. Sinds ik deze gekleurde lippenbalsem in mijn bezit heb, heb ik hem bijna dagelijks gebruikt. Hij verzorgt mijn lippen en geeft een prachtig kleurtje. Wat wil je nog meer? Nou ik wil er in ieder geval meer kleurtjes van en die gaan er in 2012 zeker komen.
De Max Factor Falsh Lash Effect Fusion Mascara is mijn favoriete mascara tot nu toe! Hij zorgt ervoor dat mijn wimpers goed gescheiden worden en dat zij meer lengte en volume krijgen. Ook blijft hij lang zitten, maar is hij prima te verwijderen. Dit is mijn tweede exemplaar en ik heb al een back-up in huis!
En dan het laatste op deze foto nog: Etos Kohl Pencil in het zwart. Ik heb tussendoor verschillende oogpotloden geprobeerd, maar koop toch steeds weer deze. Ik denk dat dit het 6e exemplaar is wat ook weer bijna aan vervanging toe is, maar gelukkig kosten deze potloodjes maar 2 euro per stuk.
Nagelspulletjes kunnen natuurlijk ook niet ontbreken in mijn lijstje favorieten. Het kiezen van mijn meest gebruikte lakjes was nog best moeilijk. Ik hou gewoon erg veel van kleurtjes!
Om maar te beginnen met een product dat ik nog niet zo lang in mijn bezit heb, maar ik sindsdien wel bijna elke dag gebruikt heb: Lush Lemony Flutter. Deze stond al erg lang op mijn wishlist en wat ben ik blij dat ik hem eindelijk gekocht heb! Mijn nagelriemen zien er veel beter uit en wat ruikt hij lekker!
De Essence Nail Polish Remover Pencil kan ik echt niet missen en heb ik ook al wel een stuk of 5 keer opnieuw gekocht. Hiermee kun je heel makkelijk de foutjes die je hebt gemaakt bij het lakken van je nagels wegwerken!
Een ander product van Essence dat ik niet meer zou willen missen is het flesje met de Express Dry Drops! Na het lakken van mijn nagels, een paar druppeltjes erop en na een paar minuten kan ik weer verder met waar ik mee bezig was. Ik moet natuurlijk nog wel voorzichtig zijn, maar het werkt zeker goed!
En hierbij heb ik nog drie favoriete lakjes uitgekozen. Eerst Essence Colour & Go Can't Cheat On Me. Deze kleur heb ik echt heel vaak gedragen en ook nog in de eenvoudige winter nail art van een paar dagen geleden. Alleen jammer dat ze hem uit het assortiment hebben gehaald, want het is een prachtige lak! De tweede kleur die een van mijn favorieten is, is een ander lakje dat uit het assortiment is gehaald: Sold Out Forever van Catrice. Een prachtig lichtgroen lakje met een nog mooiere shimmer! Bijna alle Catrice lakken zijn favorieten van mij geworden! Als laatste lak nog een van H&M: Blue My Mind. Een erg fel kobaltblauw kleurtje. Ik hou van felle kleuren, dus dit is een perfect kleurtje voor mijn nagels!
Dr. van der Hoog Honing Peel-Off Masker is een super fijn masker, dat mijn huid echt goed doet. Het fijnst vind ik dat dit eindelijk een peel off masker is dat ik ook echt eenvoudig van mijn gezicht getrokken krijg, zonder dat ik moet gaan krabben om de kleine stukjes los te krijgen. Super fijn!
Daarnaast staat Biodermal P-CL-E Crème. Sinds ik deze crème elke avond gebruik is mijn huid erg opgeknapt. Hier komt nog een keer een uitgebreide review over, maar ik kan in ieder geval vertellen dat het een blijvertje is!
Onderaan hebben we de Inecto Pure Coconut Facial Scrub. De perfecte scrub voor mijn huidje. Hij scrubt stevig genoeg, zonder te irriteren en zonder uit te drogen. En het is een grote tube waar je erg lang mee doet! Ik ga zeker een nieuwe kopen wanneer deze op is, maar dat zal nog wel even duren.
Het bekende Mint Julep Masque van Queen Helene kan ook niet in dit lijstje ontbreken. Dit was ook een product wat erg lang op mijn wishlist stond, maar ik nooit kon kopen, omdat ik nooit via internet bestelde. Ik had eindelijk de knoop doorgehakt en daar heb ik geen spijt van!
En dan hebben we ten slotte nog de Garnier Essentials Oogreinigingslotion. Dit is de eerste oogmake-up reiniger, die bij mij mijn mascara en oogpotlood goed en snel verwijderde, zonder een vettig laagje achter te laten. Ook een blijvertje dus!
Het bekende haarserum van de Action is mij ook erg goed bevallen. Het ruikt heerlijk en maakt mijn haar minder pluizig, zonder het sneller vet te maken. En je krijgt heel erg veel product voor een nog beter prijsje.
Daarnaast zie je de Batiste Droogshampoo. Ik kan niet meer zonder. Niet dat ik het wekelijks gebruik, maar ik wil wel altijd een flesje in huis hebben, voor het geval ik een keer geen tijd heb om mijn haar te wassen, terwijl het wel net een beetje vettig is.
Rechts op deze foto zijn nog de Dove Intense Repair Shampoo & Conditioner in een tube te zien. Deze producten vind ik erg fijn in gebruik. Niet dat het wondermiddeltjes zijn, maar het zijn wel de beste shampoo en conditioner die ik heb gebruikt. Hier komt waarschijnlijk ook nog een review over.
Bodylotion heb ik het afgelopen jaar vooral veel gekocht, maar minder gebruikt (herkenbaar?). Toch was mijn favoriet van dit jaar Dove Visible Effects Body Lotion. Deze hydrateert mijn huid goed. De huid van mijn lichaam is alleen niet heel veeleisend, dus een bodylotion voldoet bij mij al vrij snel aan de eisen.
Dove deodorants zijn gewoon allemaal mijn favoriet. Dit zijn de enige deo's die bij mij niet raar aanvoelen en me lang genoeg droog houden onder de oksels. Welke maakt niet zoveel uit, maar de Fresh Touch ruikt wel erg lekker!
En dan ten slotte nog de Oral B Multi Protection tandpasta. Toen ik de reclame zag waarin iemand zei dat haar tanden veel schoner voelden na het gebruik van Oral B, dan na het gebruik van haar huidige tandpasta, dacht ik echt, ja dat geloof ik niet hoor. Ik kreeg echter een tijdje daarna een kleine versie van deze tandpasta gratis en ik vond het echt! Mijn tanden voelen veel schoner aan na het poetsen met deze tandpasta, dus deze blijf ik lekker gebruiken.

Het zijn toch nog best veel favorieten geworden, maar het zijn wel bijna allemaal verschillende soorten producten. Dit was alweer het laatste Looking Back artikel van de serie en ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verschillende favorieten te zien!

Wat waren jouw favoriete beautyproducten van 2011?