donderdag 23 februari 2012

Catrice Birdy Reloaded (v.s. Bye, Bye Birdy + Don't Feed The Birds)

Veel vogeltjes in de post van vandaag! Natuurlijk, geen real ones, maar ik zal het even uitleggen. Ik denk dat bijna iedereen nu wel weet dat Catrice weer een aantal lakjes uit het assortiment heeft gegooid en weer nieuwe kleurtjes heeft uitgebracht. Een van deze kleurtjes is Birdy Reloaded, wat een soort vernieuwde versie van de oude Bye Bye Birdy zou zijn. Nu leek het mij wel leuk om deze twee gele lakjes te vergelijken en toen bedacht ik me dat Catrice een lange tijd geleden nog een geel lakje in het assortiment had: Don't Feed The Birds! Ik was toch bezig, dus dacht laat ik die dan ook meteen in de vergelijking meenemen!
Eerst een swatch van het nieuwe lakje: Birdy Reloaded. Je ziet dat het een vrij fel geel lakje is en dat hij ook goed dekt. Dit ben ik niet gewend van gele lakjes, want bij de meeste heb je toch al gauw drie of vier laagjes nodig. Op de foto heb ik twee laagjes op.
Wat me wel een beetje tegenstaat is de manier waarop hij lakt. De nieuwe lakjes van Catrice hebben ook nieuwe kwastjes en die vind ik fijner werken, maar niet in combinatie met een wat dikkere lak, zoals dit gele kleurtje. Je pakt snel veel lak op je kwastje en krijgt een dikke klodder op je nagels. Even afvegen aan het potje dus voordat je de nagellak op je nagel aanbrengt. Hij lakt ook een beetje streperig, maar tijdens het drogen verdwijnen de meeste strepen. Gewoon een leuk geel lakje, waarbij je moet oppassen dat je niet teveel lak op je kwastje hebt. Het kleurtje maakt voor mij veel goed. I love myself some brights! Op naar de vergelijking.
Don't Feed The birds - Bye, Bye Birdy - Birdy Reloaded
In het flesje zie je al gelijk een aantal verschillen. Don't Feed The Birds heeft een subtiele glitter en de andere twee een shimmer. Bye, Bye Birdy heeft dan weer een zilvere shimmer en Birdy Reloaded heeft een geel/goude shimmer. De zilvere shimmer is ook wat subtieler dan de geel/goude shimmer in het nieuwe lakje. De lakjes zijn dus sowieso allemaal verschillend. Ook is Bye, Bye Birdy wat lichter van kleur en de andere twee zijn qua basiskleur in het flesje wat feller en bijna gelijk.
Don't Feed The Birds - Bye, Bye Birdy - Birdy Reloaded
Ook de kwastjes heb ik even naast elkaar gezet. Je ziet dat de kwastjes van de eerste twee lakjes erg op elkaar lijken. Het lijkt bij Bye, Bye Birdy dat het kwastje iets ronder is afgesneden, maar dat kan ook de inval zijn. Veel verschil in aanbrengen hebben ze in ieder geval niet. Het kwastje van Birdy Reloaded is de nieuwe toevoeging van Catrice bij de nieuwe lakken. Ik was erg blij met deze verandering, omdat je door de ronde vorm minder snel je nagelriemen raakt bij het lakken, maar zoals ik eerder al zei vind ik dat jammer als de lak wat dikker is, omdat het kwastje ook wat dikker is en je dan dus te veel lak op je kwast krijgt. Verder vind ik het nieuwe kwastje fijner dan the old one!
Birdy Reloaded: wijsvinger + ringvinger. Bye, Bye Birdy: middelvinger + pink
Op de foto kun je zien dat Birdy Reloaded wat feller geel is dan Bye, Bye Birdy. Het verschil is best groot, maar ik vind beide kleurtjes mooi. De zilvere shimmer die je bij Bye, Bye Birdy in het flesje zag is op de nagels eigenlijk nergens te vinden. De mooie geel/goude shimmer van het nieuwe lakje is wel te zien, maar heel subtiel en was dus moeilijk op de foto te krijgen. 
De dekking van Bye, Bye Birdy was wel slechter dan van de nieuwe lak. Hier ben ik erg blij mee, want dat ene laagje minder - Bye Bye Birdy dekt pas in 3 wat dikkere laagjes - scheelt in lakken en in de droogtijd! 
Ze lakken allebei een beetje streperig, maar bij Birdy Reloaded verdwijnen de strepen tijdens het drogen wat beter. 
Voor mij wint Birdy Reloaded het in deze vergelijking, omdat ik een fellere kleur mooier vind en hij beter dekt. Dat het kwastje niet altijd goed wil meewerken neem ik dan op de koop toe!
Birdy Reloaded: wijsvinger + ringvinger. Don't Feed The Birds: middelvinger + pink
Deze twee gele kleurtjes zijn wel allebei fel, maar er zitten toch grote verschillen tussen. In Don't Feed The Birds zit een lichte glitter, die het lakje meteen een andere finish geeft. Of ik het mooier vind, daar ben ik nog niet over uit, maar ik vind het allebei pretty.  
De lak van Don't Feed The Birds is een stuk dunner, maar daardoor lakt hij niet meteen fijner. Je kunt het bij mijn pink wel een beetje zien. Af en toe krijg je op je nagels wat dikkere plekken, omdat de lak zichzelf naar de zijkant gaat verschuiven. Erg jammer, want dan wordt het eindresultaat niet erg mooi. Door de dunne structuur is ook de dekking een stuk slechter. Deze lak kreeg ik bij 4 laagjes nog steeds niet dekkend. Heel jammer want het was een erg mooi lakje geweest als hij volledig zou dekken! 

Ik denk dat als ik in een gele bui ben en mijn nageltjes een geel kleurtje zou willen geven, ik toch voor de nieuwste kleur zou gaan. Hij dekt het best en heeft een mooie subtiele shimmer. Probeer alleen een goede manier te vinden om het kwastje te gebruiken and you're good to go! De eerste gele lak van Catrice - Don't Feed The Birds - draag ik eigenlijk nooit zo. Bye, Bye Birdie soms wel, maar mijn favoriet is zeker de nieuwe lak! 

Toch wil ik nog even iets kwijt. Heb je Don't Feed The Birds in je stash, maar gebruik jij hem zo eigenlijk ook nooit. Breng een andere gele kleur (kan een van de andere twee zijn natuurlijk, maar ook van een ander merk) aan, totdat hij (bijna) dekt en breng daaroverheen een laagje Don't Feed The Birds aan. Zo kun je toch van die mooie glitter genieten, zonder dat het wit van je nagel er nog doorheen piept! Misschien laat ik dat nog wel een keer zien in een Nail Of The Day.

Heb jij een van deze gele lakjes van Catrice? Welke is jouw favoriet?