zaterdag 25 februari 2012

Yves Rocher 3 Minutes Gezichtsmasker Met Limoen/Citroen

Een tijdje geleden konden jullie in dit artikel lezen dat ik mijn eerste bestelling had gedaan bij Yves Rocher. Er waren erg mooie aanbiedingen en dit gezichtsmasker was daar één van. Ik houd van maskertjes, vind het leuk om nieuwe dingen uit te proberen èn houd van frisse citrusgeurtjes. Easy choice!
De verpakking is simpel, maar oogt niet goedkoop. Het masker zit in een tube wat erg hygiënisch is en makkelijk te doseren. Ik vind het heerlijk hoor die sachetjes met maskertjes voor eenmalig gebruik, don't get me wrong! Maar toch is zo'n tube soms gewoon fijn. Je kunt er meerdere keren mee doen en het is minder gedoe en geknoei.
Het gelmasker belooft de huid te reinigen en verfrissen en zou ervoor moeten zorgen dat je huid gaat stralen. De gebruiksaanwijzing is simpel. Breng het aan op een gereinigd gezicht, waarbij je de huid rondom mond en ogen vrijlaat. Laat het masker 3 minuten zitten en spoel het daarna af totdat al het masker van je gezicht is. Wat ik wel apart vind is, dat op de website van Yves Rocher staat "gezichtsmasker met limoen" en op het product zelf "gezichtsmasker met citroen". Beetje raar, don't you think? Dus hoe hij nou 'echt' heet, geen idee!
Ik denk dat je met de inhoud van de tube, 50 ml, toch wel 10 keer een masker kunt aanbrengen. Hij is heel zuinig in gebruik en je hoeft geen mega dikke laag aan te brengen. Ik heb hem namelijk een keer dun en een keer dik aangebracht en in het resultaat gaf dit vrijwel geen verschil. Gewoon lekker zuinig mee doen dus!
In de tube ziet het masker er groen/geel uit, maar op je huid is hij gewoon doorzichtig. Het heeft een lekkere, maar wel subtiele citrusgeur en de substantie is niet heel vloeibaar, maar smeert wel erg makkelijk uit.

Maar doet het masker ook wat het belooft? Ik vind van wel! Het maakt mijn huid zacht en geeft een schoon gevoel, maar vooral de frisheid is erg fijn. Mijn huid voelt lekker fris aan als het op je gezicht zit, maar na het afspoelen nog steeds. Ook een erg fijn masker op warme zomerdagen dus. Hopelijk hoeven we daar niet al te lang meer op te wachten.
Ook ben ik vaak een beetje sceptisch over maskers die een hele korte inwerktijd hebben en daardoor test ik een product altijd op de manier hoe het is bedoeld - 3 minuten laten inwerken dus - maar ook langere tijd om te kijken of het uitmaakt. Bij dit masker merkte ik geen verschil als ik het langer liet inwerken, dus hij werkt in 3 minuten gewoon goed genoeg. Erg handig en snel voor onder de douche bijvoorbeeld.

Eigenlijk zijn er naar mijn mening maar weinig nadelen aan dit masker. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is als je misschien wat meer verzorging nodig hebt van een masker, dat deze dan niets voor jou is. Ik heb een gecombineerde huid, dus voor andere huidjes zou ik het effect niet kunnen benoemen. Ook is het een klein beetje onhandig dat je het masker niet ziet zitten, omdat ik met afspoelen niet zeker weet of al het masker van mijn gezicht verdwenen is, maar je voelt het wel goed zitten, dus dan kun je het zo controleren.

Je merkt het wel. Ik vind het een fijn masker en zal hem zeker aanraden voor als de dagen weer lekker warm gaan worden, maar ook als je gewoon van een fris gevoel op je gezicht houdt. Het geeft je huid een opfrisser en hoeft maar 3 minuten in te werken. Heel handig en fijn! Het Yves Rocher 3 Minutes Gezichtsmasker met Limoen/Citroen is te koop bij Yves Rocher winkels en in de webshop. Normaal kost hij €6,70 maar nu is er in de webshop 50% korting op en betaal je maar €3,35. Dat is nog eens een goede deal!

Heb jij wel eens een gezichtsmasker van Yves Rocher geprobeerd?