woensdag 8 februari 2012

What keeps me warm

"Het is koud!" is de zin die ik de afgelopen dagen om me heen het meest gehoord heb. De Elfstedentocht gaat dan wel niet door, maar toch is de temperatuur nog onder nul en moeten we ons goed aankleden om onszelf warm te houden. Sjaals, handschoenen, mutsen en nog veel meer middelen zijn er om je tijdens deze ijskoude dagen extra warm te houden en vandaag laat ik jullie mijn favorieten zien!
Om te beginnen bij de tunnelsjaals van de Hema. Ik zie zoveel mensen ermee rondlopen, maar ja wat wil je ook voor een miniprijsje van 5 euro. Ik heb zelf twee kleuren, maar wilde ze eigenlijk allemaal wel hebben. Ik heb de blauwe en de grijs/bruine kleur en wat zijn ze heerlijk warm! Zonder deze sjaals was ik de winterdagen niet zomaar doorgekomen en ik heb ze eigenlijk bijna elke dag gedragen.
Wachten op de bus vind ik echt verschrikkelijk als het koud is! De afgelopen weken moest ik wel, dus daar heb ik wel wat hulpjes bij nodig. Een lekker warme muts bijvoorbeeld. De meeste mutsen zijn iets te groot en schieten steeds omhoog, maar bij deze muts heb ik dat helemaal niet. Hij blijft goed op zijn plek zitten en ik hoef er dus niet steeds met mijn koude pootjes aan te trekken. 
Ook mijn beenwarmers kan ik niet zomaar missen. Ik doe ze niet elke dag aan hoor, maar als ik een rokje draag of een dunne broek zorgt het ervoor dat mijn benen net iets warmer blijven en vaak staat het ook gewoon leuk, dus dat is helemaal mooi meegenomen!
Niet alleen als we de deur uit durven te gaan, maar ook als we een dagje binnen blijven moet je jezelf wel eens wat warmer aankleden. Ook binnen kan het soms best koud zijn, zeker als je wat moe bent. Ik heb het al-tijd koud als mijn voeten koud zijn, dus goede warme sloffen in de winter zijn voor mij een must. Deze kwamen van de Albert Heijn een tijdje geleden. Hoe duur ze waren weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ze erg snel uitverkocht waren. Niet zo gek vind ik, want ze zijn heerlijk warm en ze zien er ook nog eens niet verkeerd uit. Ik heb nog een back-up paar liggen in het grijs. Ik houd van hoge warme slofjes, want mijn voetjes moeten nu eenmaal warm zijn. Zo gauw als ik thuis kom gaan mijn schoenen uit en deze sloffen aan!
Ik houd helemaal niet zo van truien, maar soms heb ik het in huis gewoon zo koud dat zelfs ik het liefst zo snel mogelijk een trui over mijn hoofd zou willen trekken. Omdat ik niet zo van de truien ben, heb ik die eigenlijk ook gewoon niet. Mijn vader kwam met een trui aanzetten die hij zelf nooit droeg. Hij is veeeel te groot, maar zo heerlijk warm! Hij staat niet heel flatteus, maar hij zit heerlijk en ik draag hem toch alleen maar thuis en zolang ik het lekker warm heb vind ik het allemaal prima.

Dit waren mijn favoriete kledingstukken en accessoires die mij deze koude dagen warm gehouden hebben. Ik heb liever een lekker warm zonnetje op mijn bolletje en zou tegen een vakantie naar een warm tropisch land geen nee zeggen, maar als ik dan toch in dit koude landje moet blijven dan ben ik natuurlijk liever lekker warm aangekleed met al deze items.

Welke kledingstukken houden jou warm op deze koude dagen?