dinsdag 21 februari 2012

Tag: Mijn Alfabet

Deze tag heb ik al op een aantal blogs voorbij zien komen en het leek me leuk om hem ook te doen. Sowieso vind ik tags altijd een leuke manier om iets meer over mij te vertellen, zodat jullie mij iets beter leren kennen. Bij elke letter van het alfabet staan een of meer woorden en ik moet daar iets achter schrijven dat bij mij past. Anyway laat ik maar gewoon beginnen!

Age: 19 jaar
Best friend: Ik denk dat ik dan mijn zus moet noemen. Ze is mijn grote zus, maar ook mijn beste vriendin. Zij kent mij beter dan wie dan ook!
Chore you hate: Afwassen! En dan eigenlijk vooral, omdat wij geen handschoentjes hebben en mijn nagellak er dan altijd afbladdert. Wat ik wel weer leuk vind om te doen is stofzuigen. Vraag me niet waarom, i just like it!
Dreamhouse: Een droomhuis heb ik niet echt voor ogen. Zolang ik lekker mijn eigen plekkie heb en ik me er thuis kan voelen ben ik erg blij!
Essential start of your day: Eerst natuurlijk even snoozen, dan mijn bedje uit, aankleden, lekker tutten voor de spiegel en dan een glas sinaasappelsap en wat te eten. Wat ik eet verschilt eigenlijk altijd. Het kan een bord Brinta pap zijn, crackers of eierkoeken. Vanalles! Maar ontbijt hoort in ieder geval wel bij the essential start of my day!

Favorite color: Hand in hand, oog in oog, alle kleuren van de regenboog! Dit liedje van K3 hoorde ik serieus van een carnavalswagen komen afgelopen middag. Aparte keuze, maar wel het antwoord op de vraag wat mijn favoriete kleur is! 
Gold or silver: Ik ben niet zo van het goud. Ik heb bijvoorbeeld geen gouden sieraden of gouden kleding. Alleen mijn nagels geef ik nog wel eens een goud kleurtje, maar daar blijft het bij. Zilver dus!
Height: 1.69m
Instruments i play: Ik kan een heel klein beetje piano/keyboard spelen, maar that's all! Ik zing wel af en toe en zou heel graag gitaar kunnen spelen. Lijkt me ook super leuk voor de klas later in de muzieklessen! 
Job title: Heb ik niet echt. 
Kids: Ja, 23 in mijn stageklas haha! Ik heb geen eigen kinderen, maar geniet van alle kinderen die ik tegenkom en de kindjes op stage kan ik echt niet meer missen!
Life is incomplete without: Familie en vrienden!
Music that you always listen to: Te veel om op te noemen, maar op dit moment luister ik veel naar Ed Sheeran, Destine en Katy Perry. Drie hele verschillende soorten muziek!
Nickname: Veer, bubbles, oh en tutje haha!
Overnight hospital stays: Ik heb gelukkig nog nooit in het ziekenhuis moeten overnachten. Ik heb vaak bij de dokter gezeten, maar heb bijna nooit in het ziekenhuis gelegen. Hopelijk blijft dat nog heel lang zo!
Phobias or fears: Iemand die heel dicht bij me staat verliezen is iets waar ik het meest bang voor ben. Ik heb ook faalangst gehad, nou ja het is er nog steeds, maar ik merk er bijna niets meer van.
Quote from a movie: "Oh yes, the past can hurt. But you can either run from it or learn from it." (Lion King) Gewoon omdat ik van Disney films houd, maar ook omdat deze uitspraak voor mij echt iets betekent. Mijn verleden is niet altijd rozengeur en maneschijn geweest (let's face it, van wie wel?), maar ik vind dat ik er sterker uitgekomen ben en ik nu gelukkig echt kan zijn wie ik ben!
Reason to smile: Heel veel! Alles wat met mijn blog te maken heeft is vaak een reden om te lachen, maar ook hele kleine dingetjes als iemand op straat die heel vrolijk is, een nieuwe kleur nagellak op mijn nageltjes, een dagje helemaal niks te hoeven doen. Veel te veel om op te noemen!
Siblings: Ik heb één zus, Linda. Zij is 21 en dus twee jaar ouder dan ik ben. Ik heb het altijd supergezellig gevonden om met haar in een huisje te wonen. Natuurlijk ook met mijn papa en mama (of ons pap en ons mam, om het op zijn brabants te zeggen), maar zonder mijn zus was het zeker heel anders geweest!
Time you wake up: Als ik naar school moet wordt ik meestal om half 7 wakker en op een vrije dag of in het weekend meestal rond half 10. 
Very important date this year: 30 juni, omdat ik dan jarig ben en 20 word! En ook omdat dan het schooljaar afgelopen is hier in Brabant en ik hopelijk alles binnen heb om aan mijn derde studiejaar te kunnen beginnen.
Worst habit: I admit, ik was mijn kwasten echt niet vaak genoeg. Ook al weet ik dat het niet goed is, ik vind het gewoon te saai om te doen. Though, als ik ze dan een keer gewassen heb dan is dat weer een reason to smile! Daar word ik dan toch weer blij van.
X-rays you've had done: Volgens mij alleen bij de Orthodontist of tandarts, maar that's it!
Yummy food you make: Oke, ik ga nog even op de biechtstoel zitten. Ik kan niet koken en dan tel ik de hele simpele dingen als een eitje bakken enzovoorts natuurlijk niet mee. Ik zou het graag leren, maar ik denk niet dat ik het snel zal leren zolang ik nog thuis woon. Mijn vader is nogal gesteld op zijn cooking time. Ik ben wel van plan het binnenkort in ieder geval een aantal keer te doen. Wie weet ben ik wel een natuurtalent ;) 
Zoo animal: Ik vind zoveel dieren in de dierentuin mooi, maar mijn favoriet is de tijger en de giraf vind ik ook erg mooi! 

Ik vond het heel leuk om deze tag in te vullen en ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen. Iedereen mag deze tag van mij overnemen en laat het me zeker weten als jij hem ingevuld hebt, want ik ben erg benieuwd naar al jullie 'antwoorden'! 

Wat zijn voor jou reasons to smile? 

Bron foto's: weheartit