maandag 27 februari 2012

Catrice LE Nymphelia Unbeleaf'able Blush

Jullie konden hier al het lakje van de Catrice Nymphelia collectie zien en vandaag wil ik jullie kennis laten maken met de blush. Het was volgens mij wel het populairste product en zal snel - misschien nu al wel - uitverkocht zijn. Ik hoorde er gemengde verhalen over, dus was erg benieuwd toen ik hem zelf uit ging proberen. De een vond de blush erg tegenvallen en de ander kon het aan haar favorietenlijstje toevoegen, maar wat zou ik van deze blush vinden?
De blush zit in een vrij stevig doosje. Ten minste zo lijkt het, maar laat hem niet vallen want dan zitten er scheuren in het plastic. In het schap van Kruidvat waar ik hem gekocht heb stonden namelijk ook blushes met scheuren in de verpakking. Daar is iets niet helemaal goed gegaan, maar ik denk dat het doosje stevig genoeg is om hem wel bijvoorbeeld in je tas mee te nemen als je dat zou willen. De verpakking ziet er verder mooi uit en ik vind het slim dat ze de bovenkant doorzichtig hebben gehouden.
Daarom kun je namelijk de prachtige blush zien zonder dat je het doosje hoeft te openen. Het openen gaat trouwens lekker makkelijk, maar hij gaat ook goed dicht, dus zal niet eenvoudig open kunnen springen ofzo. Het is een baked blush wat betekent dat je hem droog en nat kan aanbrengen. Een blush nat aanbrengen, not my thing! Ik heb het geprobeerd en hij is wel wat meer gepigmenteerd, maar dat is helemaal niet nodig en veel te veel gedoe. Ik vind het zelf persoonlijk makkelijker om de blush droog mooi aan te brengen. Het is een oranje-achtige kleur en ik vind dat hij een  mooi effect geeft op mijn huid. Ook zit er een lichte shimmer in die je wangen een lichte glow geeft.
Hier zie je de blush aangebracht op mijn nogal bleke huidje. Ik weet niet hoe deze kleur zal zijn op wat donkerdere huidjes, maar er ligt als het goed is een tester in de winkel, dus dat zou je dan even zelf kunnen proberen.
Ik vind dat het een mooi effect geeft en hij blijft ook best goed zitten. Niet de hele dag, maar toch gauw wel een uurtje of zes. Ik doe er wel altijd nog een dun laagje transparante poeder overheen, dus dit kan wel lichte invloed hebben op hoe lang hij blijft zitten.

Ik ben blij met deze blush en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik vind hem voor een product van budgetmerk Catrice wel iets aan de 'dure' kant, maar voor de kwaliteit die je ervoor krijgt vind ik €4,49 prima. Je moet wel snel naar Kruidvat rennen als je hem nog wil hebben, want hij is populair en op = op.

Heb jij deze blush van de Catrice Nymphelia collectie al geprobeerd?