woensdag 8 augustus 2012

Catrice Nail Lacquer: Yellow Sub-Mandarin + I Am A Lob-Star (Nieuwe Lakjes!)

Een paar dagen geleden konden jullie al twee nieuwe nagellakken van Catrice zien, maar stiekem had ik er nog twee meegenomen. Ondanks dat ik er vier gekozen heb, was het nog een moeilijke keuze, want echt alle kleuren vond ik leuk! Ik ga er vast nog een paar kopen, maar ik zal wel een keer op een aanbieding wachten  als ik de verleiding kan weerstaan. Maar goed, vandaag twee oranje kleurtjes, maar toch lijken ze helemaal niet op elkaar.

Yellow Sub-Mandarin is een geel-oranje kleur met een lichte shimmer. Een lak waarbij ik bang was dat hij niet zo goed zou dekken. I Am A Lob-Star is ook oranje, maar is lastig te omschrijven. Eigenlijk doet het me heel erg denken aan oud roze, maar dan in het oranje. Yeah, right. Of jullie begrijpen wat ik bedoel weet ik niet, maar laten we maar gewoon gaan kijken naar de swatches.
Eigenlijk is Yellow Sub-Mandarin (de namen blijven ge-wel-dig, maar het liedje zit nu al dagen in mijn hoofd. Beetje minder geweldig maar goed.) een kleur die er op je nagels hetzelfde uitziet als in het potje. What you see is what you get, dus. 
De shimmer is op je nagels nauwelijks te zien, maar dat vind ik niet zo erg. Ik vind het namelijk een erg mooie kleur, die ook nog eens mooi in twee laagjes dekt! Het moeten wel iets dikkere laagjes zijn waardoor het lakken niet super smooth gaat, maar voor deze toffe kleur heb ik dat wel over. 
Daarbij komt namelijk ook dat ook deze lak weer snel droogt, dus die tijd haal je gewoon weer in. Ik vind het ook erg leuk dat het een kleur is die wel fel is, maar toch geschikt voor de herfst. Niet dat ik daar altijd op let, maar het is toch een leuke bijkomstigheid en misschien dat jij dat wel heel belangrijk vindt.
Ik heb echt alleen maar aparte kleuromschrijvingen bij deze lak. Het doet me namelijk ook denken aan tomaatjesrood, maar dan weer meer richting oranje. Gelukkig kan ik jullie verwijzen naar de foto en het flesje in de winkel, want ook deze lak ziet er op je nagels weer hetzelfde uit als in het flesje. Toch wel erg fijn als je ook echt het effect krijgt wat je verwacht. Het is een lak zonder enige shimmer of glitter, maar het heeft wel een erg glanzende finish.
Hij lakt verder prima, dekt in twee laagjes en droogt ook weer erg snel. Ik hoop dat Catrice de formule zo aangepast heeft dat alle nieuwe lakjes zo snel drogen, want dat is natuurlijk erg fijn. Ik vind dit echt een lak voor iemand die klassiek rood een beetje zat is of te saai vindt, maar toch niet al te opvallend wil zijn. Dan is dit een mooi en toch minder vaak voorkomend alternatief!
Beiden leuke kleuren die prima geschikt zijn voor het aankomende (ja, jammer genoeg wel, maar hopelijk duurt het nog even) herfstseizoen. Ze dekken allebei prima en drogen snel. Ik ben zeer tevreden over de nieuwe lakken die ik heb aangeschaft en zal ze regelmatig gaan gebruiken.

Catrice Nail Lacquers zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €2,69 per stuk. Ik moet nog erg wennen aan de nieuwe prijs, want ik wilde bijna de oude prijs typen, maar gelukkig is het maar twintig cent. Dat overleven we wel toch?

Welke nieuwe nagellakjes uit het assortiment van Catrice zou jij nog willen hebben?