zondag 5 augustus 2012

Catrice Nail Laquer: No Snow Petrol + Steel My Soul (Nieuwe lakjes!)

Toen ik vrijdag door 'mijn' Kruidvat liep zag ik dat het Catrice schap bijna helemaal leeg was en ik wist meteen wat dat betekende: de nieuwe producten komen eraan! Ik ben dus gisteren meteen naar Kruidvat gerend om de nieuwe spulletjes te gaan bewonderen en deze twee lakjes lagen eigenlijk vrijwel meteen in mijn winkelmandje en ik heb ze meteen geswatched om ze zo snel mogelijk aan jullie te kunnen laten zien. Misschien dat de nieuwe spulletjes er bij jullie ook al wel zijn!

De kleuren die ik heb gekocht zijn No Snow Petrol en Steel My Soul. Beiden bijzondere kleuren die ik niet vaak zie en Steel My Soul heeft zelfs het Brushed Metal Effect, waarvan ik in de winkel nog geen idee had wat het nou was. Volgens mij waren er een stuk of drie lakken met dit effect en ik heb er dus één van.
No Snow Petrol is een prachtige zeeblauwe kleur met een hele mooie helderblauwe shimmer. Helaas komt hij op de foto niet goed over, maar ga hem in het echt zeker even bekijken. Het geeft een bijzondere look aan deze lak. Ik houd wel van dit soort kleurtjes, omdat ze gewoon bijna elk seizoen wel kunnen. Het is namelijk een best donkere kleur, maar helemaal niet somber, waardoor hij ook bij zonnig weer (als het er ten minste is) heel leuk kan staan.
Beide lakjes hebben trouwens gewoon het inmiddels-niet-meer-heel-nieuwe kwastje. Ik vind dat ze erg fijn lakken. De substantie van de lak was prima, niet streperig en dekte in twee lagen, bijna helemaal in één laag, maar dan was de kleur nog niet zo intens. 
Hij droogt ook echt als een malle! Ik stootte mijn nagel ergens tegenaan een minuut of twee nadat ik gelakt had en er zat niet eens een beschadiging in mijn lak. Ik had overigens ook geen sneldrogend product gebruikt, dus het was echt helemaal de lak zelf. 
Het is een mooie kleur, maar ik vind het wel jammer dat de shimmer niet duidelijk aanwezig is. Het is heel subtiel, maar aan de andere kant geeft het toch wel een subtiele bijzondere look aan deze kleur. Verwacht dus niet al te veel van de shimmer, maar toch is en blijft het een prachtige kleur, vind ik!
Steel My Soul is echt een geval apart, maar wel een hele mooie! Het is een grijs/bruine lak met gouden shimmer, echt prachtig! Ook zou deze dus het Brushed Metal Effect hebben, maar wat dat was, wist ik nog niet voordat ik hem had gebruikt. Een hele bijzondere kleur, waarvan ik denk dat hij snel uitverkocht zal zijn. 
Ik denk dat dit mijn favoriete herfstkleurtje gaat worden en dat ik hem vaak ga gebruiken. Ik ben meestal niet zo van de neutrale kleuren. Ook in de winter draag ik felle kleuren, maar als het een bijzondere lak is, kan hij toch wel heel vaak gedragen worden. Bij deze lak is de shimmer wel goed te zien! Ik hoop dat het op de foto ook goed overkomt. 
Hij lakte niet helemaal perfect, omdat hij af en toe wat streperig was, maar dat vind ik helemaal niet erg, want ook deze lak droogt weer als een malle en daarna zijn bijna alle strepen verdwenen. Ik hoop dat alle nieuwe lakken zo snel drogen, want dat is wel een groot pluspunt natuurlijk! Hij dekt mooi in twee laagjes, dus dat is ook prima.
Zoals je ziet heeft deze lak een aparte finish wat Catrice het Brushed Metal Effect noemt. Hij droogt vrijwel mat op, maar hoe ik het effect moet uitleggen daar heb ik geen idee van, maar gelukkig is het op de foto goed overgekomen! Ik vind het perfect passen bij de kleur, maar als jij het niet mooi vindt kun je er natuurlijk altijd een glanzende top coat overheen aanbrengen.
Ik ben blij met de lakken die ik gekozen heb. Ik heb twee nieuwe bijzondere kleuren die ik nog niet in mijn stash had en Steel My Soul is nu al erg dicht in de buurt van het worden van een favoriet! Ik zou zeggen, ga zeker even kijken of de nieuwe producten ook bij jou in de winkels liggen, want er zitten nog veel meer mooie producten tussen!

Catrice Nail Laquers zijn te koop bij Kruidvat voor €2,69 per stuk. Ja, ze zijn iets duurder geworden, maar toch zal dit me niet weerhouden om nog een paar kleurtjes te kopen. Wie weet komt er wel een keer een aanbieding om het nieuwe assortiment bekender te maken!

Heb jij de nieuwe producten al in de winkel gespot?