vrijdag 10 augustus 2012

Konjac Sponge Green Clay: eerste indruk

Ongeveer een week geleden liet ik jullie zien dat ik twee Konjac Sponges had besteld en dat ik jullie snel een update zou geven over hoe ik het vind ik gebruik. Het is nog maar een eerste indruk, dus heel uitgebreid zal ik er nog niet op in gaan, maar natuurlijk zal er na langere tijd nog een uitgebreide review op mijn blog verschijnen. Vandaag een eerste indruk van de Green Clay Konjac Sponge.

Als je de verpakking openmaakt voelt de spons heel erg hard aan. Droog is hij dus hard en je moet hem dus helemaal doordrenken met water voordat je hem in aanraking laat komen met je huid! Er zit een touwtje door de spons, waardoor hij niet makkelijk uit je handen kan glippen. Ik gebruik zelf altijd lauw water, omdat mijn huid daar het beste op reageert. 

Ik heb er wel voor gezorgd dat ik verder niks in mijn gezichtsverzorging verander, zodat ik de werking van de spons goed kan testen. Elke ochtend en avond reinig ik mijn gezicht met de spons doordrenkt in lauw water met een beetje Paula's Choice Skin Balancing Cleanser. Door de spons gaat deze net iets meer schuimen dan wanneer ik mijn gezicht reinig met mijn handen. 
Je masseert de huid zacht met de spons en reinigt je gezicht zo grondig en zo voelt het ook! Je geeft jezelf eigenlijk elke dag een lichte gezichtsmassage en ik ben echt fan van het gevoel op je huid van deze spons. Het lijkt alsof je huid een lichte scrubbeurt krijgt, zonder dat ik daarna een rode en lichtelijk geïrriteerde huid heb. Na gebruik voelt mijn huid heerlijk zacht aan en helemaal niet rood, wat ik meestal wel had na het reinigen. Hij haalt mijn make-up er trouwens ook prima af.

Na gebruik spoel ik hem goed uit en leg hem in een bakje om te drogen. Omdat ik hem minstens één keer per dag gebruik wordt hij nooit helemaal hard, maar blijft hij redelijk zacht. Toch is het belangrijk om hem steeds weer helemaal nat te maken, want anders zou het niet goed zijn voor je huid.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de Green Clay Konjac Sponge. Het gebruik is lekker makkelijk en het zorgt er ook niet voor dat ik er langer over doe. De spons heeft mijn handen vervangen in mijn gezichtsreinigingritueel. Niet meer moeite dus, maar wel een fijner resultaat. Geen extra roodheid na het reinigen en een heerlijk zacht en schoon huidje.

Of het de roodheid en puistjes in mijn gezicht ook zal verminderen dat moet ik nog gaan uitvinden, maar dat kan ik pas beoordelen als ik het product wat langer gebruik. Dit was puur een eerste indruk na een week gebruik, maar het begin is in ieder geval al positief!

Gebruik jij altijd je handen om je gezicht te reinigen of een spons of misschien nog wel iets anders?