vrijdag 3 augustus 2012

Hurraw! Lip Balm

Hurraw! was korte tijd geleden nog een onbekend merk voor mij, maar toen ik ze eenmaal op het oog had, wist ik dat ik ze moest uitproberen. Ik ben dol op lippenbalsems en kan er geen genoeg hebben. Ik koos voor de citroen en chocolade variant, maar er zijn nog veel meer heerlijk klinkende soorten en smaken!

Hurraw! wordt gemaakt in Whitefish, Montana en is ontstaan uit een persoonlijke obsessie om de perfecte lippenbalsem te creëren van puur natuurlijke, veganistische, biologische en fairtrade ingrediënten. Ze worden handgemaakt in kleine hoeveelheden, zouden zacht, niet plakkerig, niet te glanzend zijn en zou niet smelten in je broekzak. Allemaal dingen die mij 100% aanspreken!
Wat Hurraw! uniek maakt:
- Vegan: er zitten geen dierlijke producten in en ze zijn goedgekeurd door CCIC.
- Raw: de lippenbalsems bevatten gecertificeerde organische, rauwe, koud geperste en geëxtraheerd gecentrifugeerde noten/zaden/oliën en boters. Deze worden verwerkt onder de 47 graden celcius, waardoor ze alle belangrijke voedingsstoffen behouden.
- Biologisch: gecertificeerde biologische ingrediënten.
- Glutenvrij: geen GGO's en allemaal gecertificeerd Kosher Parve.
- Niet giftig: er wordt geen aardolie, conserveringsmiddelen of kleur- en smaakstoffen gebruikt in de Hurraw! Lip Balm.
Ik had dus gekozen voor de Lemon Lip Balm en de Chocolate Lip Balm. Deze hebben beiden heerlijk verzorgende ingrediënten en bevatten dus geen bijenwas of minerale olie. Ze zouden allebei een zachte smaak hebben. Ik heb ze beiden ook een keer op een erg warme dag in mijn broekzak gehad en die belofte komen ze zeker na, ze smelten niet! Ook de vorm is erg handig, want deze is namelijk plat, waardoor hij ook makkelijk in je broekzak kan zonder uit te steken.
De Hurraw! Lemon Lip Balm ziet er lekker vrolijk uit en ruikt echt heerlijk naar citroen. Als je mij al wat langer volgt wist je waarschijnlijk al wel dat ik dol ben op citrusgeuren en alleen al daarom krijgt deze lippenbalsem van mij al een pluspuntje. Geen chemische geur, maar een lekkere frisse citroengeur. De lichte smaak vind ik bij deze niet echt aanwezig, maar dat kan ook aan de soort liggen.

Hij smeert heerlijk uit, je hebt maar heel weinig nodig en het geeft inderdaad geen hele overduidelijk glans, wat ik erg fijn vind. Ik ben helemaal geen glanzig type (sorry, i could not find a better word), dus dit is perfect. Hij blijft ook echt wel een tijdje zitten, wat ik zelf erg fijn vind omdat ik anders blijf smeren, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ook verzorgt het mijn lippen erg goed. Geen droge lippen en velletjes, maar heerlijk zachte lippen die er mooi en verzorgd uitzien.
Over de Hurraw! Chocolate Lip Balm kan ik qua werking een beetje hetzelfde verhaal houden als bij de citroen variant. Ook deze smeert heerlijk uit, je hebt maar weinig nodig, geeft geen mega glans, maar een gezonde look en verzorgt mijn lippen zoals het zou moeten.

Alleen op het gebied van de geur en de smaak is het natuurlijk wel een wereld van verschil. Deze ruikt zeker naar chocolade, maar ik ruik er ook echt koffie doorheen. Het ruikt zo'n beetje naar chocoladekoffie dus. De smaak is bij deze wel wat duidelijker. Als je kort aan je lippen likt proef je echt duidelijk een beetje de chocolade. Het is wel gewoon pure chocolade natuurlijk, dus niet heel zoet, maar juist nog een beetje bitter. Ik ben wel blij dat er geen hele duidelijke chocolade smaak aan had gezeten, want dan zou hij niet lang op mijn lippen blijven denk ik!
Beide lippenbalsems zijn dus erg fijn en ik denk dat veel van de Lip Balms uit het assortiment van Hurraw! (en geloof me, ze hebben veel keuze!) zo zullen zijn. Je moet alleen even de smaak vinden die het beste bij jou past en dan denk ik dat je een fijne lippenbalsem te pakken hebt.

Hurraw! Lip Balms zijn te koop bij Hurraw! zelf of de MissLipgloss Shop voor rond de €5. De een is wat duurder dan de ander, maar het zijn geen immense verschillen.

Heb jij al eens een Hurraw! Lip Balm geprobeerd?